کارنامه زیست محیطیِ دستگاه های اجرایی تنظیم نهایی می شود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اضافه نمود: دولت توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی دارد و کارنامه زیست محیطی دستگاه های اجرایی تنظیم نهایی می شود.

کارنامه زیست محیطیِ دستگاه های اجرایی تنظیم نهایی می شود

وی ادامه داد: رویکرد فرهنگی دولت در راستای حفاظت از محیط زیست تقویت شده ضمن اینکه ضروری است از فضای آزاد تبادل اطلاعات در راستای کاهش مسائل زیست محیطی استفاده شود و این امر با رویکرد اخلاق مدارانه و حرفه ای همراه باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در زمینه فرهنگ سازی در راستای کاهش مسائل زیست محیطی باید از همه ظرفیت های موجود استفاده شود که بهره مندی از همکاری های فدراسیون های ورزشی و همکاری های هنرمندان، نمونه ای از این ظرفیت ها است.

ابتکار گفت: آموزش مسائل زیست محیطی در مدارس و اختصاص بخشی از محتوای کتاب های درسی به این مسائل از دیگر ظرفیت هایی است که باید به بهترین نحو از آنها استفاده شود.

وی در خصوص رودخانه کرج نیز افزود: ساماندهی و تامین حق آبه این رودخانه دنبال می شود و جاده چالوس به عنوان یکی از مهمترین مناطق گردشگری باید از نظر زیست محیطی حفاظت شود.

ابتکار بر ضرورت کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و یادآور شد: آن دسته از ساخت و سازهای غیرمجاز که در حوزه ما باشد را کنترل و رسیدگی می کنیم و مسئولیت رسیدگی به موارد خارج از حوزه محیط زیست بر عهده سایر دستگاه های ذیربط است.

کاربریِ کشاورزیِ باغ سیب مهرشهر تحت هیچ شرایطی تغییر نکند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود نیز بر ضرورت حفظ باغ سیب کرج تاکید کرد و گفت: کاربریِ کشاورزیِ این باغ تحت هیچ شرایطی نباید تغییر کند.

وی ادامه داد: ضروری است هر دستگاهی که متولی باغ سیب مهرشهر شود، از تغییر کاربریِ این باغ جلوگیری کند زیرا این باغ از نظر زیست محیطی جایگاه بسیار مهمی دارد.

ابتکار همچنین تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست پایش بقایای سم و کود در آب و خاک را دنبال می کند زیرا وجود سم و کود در آب و خاک یک مسئله زیست محیطی است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره طاعون نیز گفت: موسسه رازی می تواند واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک را تولید کند که لازمه انجام امر به شکل گسترده، تامین منابع مالی مورد نیاز است.

وی از برگزاری اجلاس جهانی در خصوص تعهدات کشورها در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای خبر داد و افزود: این اجلاس با همکاری کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

ابتکار بر ضرورت توسعه فضای سبز تاکید کرد و ادامه داد: فضای سبز علاوه بر پاکیزه کردن هوا در تصفیه هوا نیز موثر است ضمن اینکه تاثیر قابل توجهی نیز در کاهش میزان ورود گرد و غبار به فضاهای مسکونی دارد.

با واحدهای آلاینده حاشیه رودخانه کرج برخورد می شود

در ادامه نشست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: برخورد با واحدهای آلاینده حاشیه رودخانه کرج از سوی این اداره کل انجام می شود ضمن اینکه ایجاد تصفیه خانه مناسب برای همه واحدهای صنعتی در البرز ضروری است.

حسین محمدی ادامه داد: به واحدهای صنعتی آب بر و آلاینده در شهرک صنعتی اشتهارد مجوز داده نمی شود که اهمیت این امر با توجه به ضرورت کاهش مسائل زیست محیطی در استان بیشتر می شود.

وی افزود: در زمینه دادن مجوز برای تقاضاهای جدید در خصوص استقرار واحدهای صنعتی، ضرورت های زیست محیطی لحاظ می شود.

مدیرکل زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده و دستگاه های مختلف در آن شرکت می کنند.

حمید گشتاسب ادامه داد: اعتبارات کلان برای دریاچه ارومیه دیده شده و این اعتبارات بین دستگاه های ذیربط تقسیم می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 982

به "کارنامه زیست محیطیِ دستگاه های اجرایی تنظیم نهایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه زیست محیطیِ دستگاه های اجرایی تنظیم نهایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید