نفس در سینه آیفون و گلکسی حبس شد، رونمایی از گوشی های تازه گوگل، عکس

به گزارش تور ایتالیا ارزان، زومیت نوشت: گوگل اعلام نموده است که مدت زمان پشتیبانی از به روزرسانی اندروید و امنیت گوشی های جدیدش را بیشتر نموده است.

نفس در سینه آیفون و گلکسی حبس شد، رونمایی از گوشی های تازه گوگل، عکس

طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت گوگل، پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو تا سال 2030 از به روزرسانی سیستم عامل اندروید و ویژگی های امنیتی بهره مند خواهند شد و بعد از این تاریخ آپدیت های نرم افزاری آن ها متوقف می گردد.

بازه زمانی هفت ساله برای سری پیکسل 8، قدم بزرگی درمقایسه با رویکرد قبلی گوگل محسوب می گردد که به روزرسانی امنیتی را تا پنج سال و به روزرسانی اندروید را تنها تا سه سال ارائه می کرد.

توسعه بازه به روزرسانی به هفت سال در حالی اتفاق می افتد که رقبای گوگل نظیر سامسونگ و وان پلاس و شیائومی تا چهار به روزرسانی برای اندروید و پنج سال برای بخش امنیتی محصولات پرچم دار خود در نظر گرفته اند.

غول دنیای جست وجو به علت استفاده از پردازنده اختصاصی تنسور در گوشی خود، درمقایسه با تولیدنمایندگان دیگر این آزادی را دارد که مدت به روزرسانی را بیشتر کند.

شرکت هلندی Fairphone که تولیدنماینده گوشی اندرویدی است و به پشتیبانی طولانی مدت از به روزرسانی نرم افزاری و امنیتی محصولاتش اهمیت ویژه ای می دهد، قبلاً گفته بود که وقتی پردازنده به کاررفته در محصول به تولیدات شرکت دیگری مثل کوالکام مربوط باشد، به روزرسانی نرم افزاری تا زمانی امکان پذیر خواهد بود که آن شرکت پردازنده را از رده خارج نکرده باشد. درباره گوشی پیکسل به لطف پردازنده تنسور اختیار به دست خود گوگل است.

گوشی آیفون که از پردازنده اختصاصی اپل استفاده می نماید، برای مدت بیشتری از به روزرسانی های نرم افزاری و امنیتی بهره مند می گردد. اپل بازه زمانی مشخصی مشخص نکرده است؛ اما گوشی آیفون 10 سال 2017 تا پیش از معرفی سیستم عامل iOS 17، پنج آپدیت دریافت کرد و به روزرسانی های امنیتی نیز هرازگاهی برای آیفون های قدیمی تر منتشر می گردد.

طبق گفته گوگل، گوشی های پیکسل 8 و 8 پرو بسته به اینکه نسخه های تازه اندروید چه زمانی عرضه خواهند شد، ممکن است تا اندروید 20 یا 21 در سال 2030 را دریافت نمایند.

اگرچه گوشی گوگل ازلحاظ مدت پشتیبانی از به روزرسانی امنیتی از رقبای اصلی جلوتر است، برند Fairphone با مشخص زمان پشتیبانی هشت ساله برای آپدیت های امنیتی گوشی فیرفون 5 هنوز در صدر جدول است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2484

به "نفس در سینه آیفون و گلکسی حبس شد، رونمایی از گوشی های تازه گوگل، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفس در سینه آیفون و گلکسی حبس شد، رونمایی از گوشی های تازه گوگل، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید