غار اسکندر روستای سعید آباد یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، غار اسکندر روستای سعید آباد یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود.

غار اسکندر روستای سعید آباد یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود

غار اسکندر روستای سعید آباد در فاصله 30 کیلومتری تبریز در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. این غار شامل 7 تالار بوده که تنها دو تالار آن قابل دسترسی است و دلیل آن هم ریزش سنگهای درون غار هست. عرض دهانه این غار حدود 5 متر و دیواره های داخل آن دارای استلاکتیت های جالب توجهی است. درون غار تالاری نسبتا بزرگ وجود دارد. اطراف غار را جویندگان اشیای عتیقه کنده و در انتهای غار دالانی تاریک وجود دارد که بوی گاز گوگرد از نزدیکی آن قابل استشمام است. ناگفته نماند این غار با خطراتی همراه است، همانند ریزش سنگهای درون غار و وجود گوگرد دی اکسید و به همین دلیل، داشتن تجهیزات غارنوردی الزامیست.

برای رسیدن به غار برترین راه اینست که از سه راهی اهر به طرف اهر حرکت کنید و بعد از طی حدود شش کیلومتر، در سمت راست تابلوی روستای طویقون نصب شده و پس از گذشتن از روستاهای طویقون و گوار و ملکیان، به روستای اسکندر می رسید. تا آنجا جاده آسفالت است و حدود 15 کیلومتر از جاده اهر فاصله دارد. ماشین را در روستای اسکندر پارک کرده و پس از گذشتن از داخل روستای اسکندر و گذر از گورستان روستا و گذشتن از یک تپه کم ارتفاع به دره غار می رسید که ساختمان معدن سنگ از دور نمایان است. پس از پیمودن حدود یک ربع راه مستقیم از جلوی ساختمان شرکت، به غار اسکندر می رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2389

به "غار اسکندر روستای سعید آباد یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار اسکندر روستای سعید آباد یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید