عادتی خطرناک هنگام دوش دریافت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تهران (پانا) - محققان دریافته اند که داشتن لنز در چشمان خود هنگام استحمام می تواند باعث نابینائی فرد گردد.

عادتی خطرناک هنگام دوش دریافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه میرور، مطالعه ای جدید که توسط محققان دانشگاه ساوتهمپتون اجرا شده است، نشان داد بعضی افراد هنگام دوش دریافت عادت خطرناکی را انجام می دهند که ممکن است موجب آسیب به چشم آن ها گردد.

کسانی که از لنز های تماسی استفاده می نمایند باید مراقب باشند؛ زیرا دوش دریافت هنگام وجود لنز در چشم به این اندام آسیب می رساند و ممکن است باعث کوری گردد.

این مطالعه نشان داد اگر افراد 7 بار در حین دوش دریافت از لنز های خود استفاده نمایند، در معرض عفونت تهدیدنماینده چشم و بینائی قرار می گیرند، زیرا این عادت منجر به کراتیت باکتریایی مرتبط با لنز های تماسی می گردد.

همان مطالعه آسیب های ناشی از خواب با لنز را آنالیز نموده است که نشان داده شد افراد بین 25 تا 54 سال بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستند و این عفونت 50 درصد از بیمارانی را که از نوعی از دست دادن بینایی رنج می برند، تهدید می نماید.

این امر پس از آن رخ داد که یک زن انگلیسی به عفونت نادر و خطرناکی مبتلا شد که منجر به کوری یکی از چشم های او پس از استفاده از لنز های تماسی خود هنگام شنا شد و علی رغم موفقیت پزشکان در معالجه عفونت چشمان او، اما بینائی در چشم چپ خود را از دست داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1772

به "عادتی خطرناک هنگام دوش دریافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادتی خطرناک هنگام دوش دریافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید