شهرهای کمتر شناخته شده تایلند که ارزش دیدن دارند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، از شهرهای کمتر شناخته شده تایلند که ارزش دیدن دارند می توان به شهر کرابی، چمفون، هات یا، چیانگ رای، کانچانابوری و سوخوتای اشاره نمود که جاذبه های متعددی را در خود جا داده اند.

شهرهای کمتر شناخته شده تایلند که ارزش دیدن دارند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

با نگاهی به رسانه های اجتماعی احتمالا شاهد سفر گردشگران به مکان های قدیمی و شناخته شده تایلند خواهید بود و به راحتی می توانید با یکسری تحقیقات مختصر، برنامه سفرتان به این کشور را تهیه کنید. همه می دانند که ازدحام گردشگران در بانکوک دیوانه نماینده است و مسلما هنگام سفر به پاتونگ، به خلیج مایا می روند و به خاطر ازدحام جمعیت دیگر جای سوزن انداختن نخواهد بود. به همین دلیل در اینجا قصد داریم از شهرهای کمتر شناخته شده تایلند برایتان بگوییم که از دیدن آن ها پشیمان نخواهید شد.

شهر کرابی

اکثر مردم فقط برای استفاده از فرودگاه کرابی (krabi airport) یا اقامت یک شبه در شهر کرابی و سفر به جزیره فی فی، به شهر کرابی می روند؛ اما این همه ماجرا نیست و با اقامت در این شهر می توانید به ارزش واقعی آن پی ببرید. غذاهای ارزان و سنتی، چشم اندازهای شگفت آور از جهتهای هایکینگ و کوهنوردی گرفته تا معبد غار ببر (Tiger Cave Temple) و زندگی شبانه پرشور و هیجان، قطعا می تواند اوقات خوشی را برای هر گردشگری رقم بزند.

علاوه براین فاصله شهر تا سواحل زیبایی نظیر آئو نانگ و ریلی فقط 30 دقیقه است و در نتیجه ارزش چند روز اقامت را دارد. در بازار شبانه آخر هفته نیز می توانید از غذاهای خوشمزه تایلندی، موسیقی زنده و نوشیدنی هایی که در ریشه بامبو سرو می شود، نهایت لذت را ببرید. استخر زمردی (Emerald Pool) با آب زمردی سبز رنگ و درخشان، محلی ایده ال برای خنک شدن به شمار می رود و ضمناً کایاک سواری در میان درخت های مانگرو نیز جذابیت های خودش را دارد.

چمفون

شهر چمفون (Chumphon) نیز مشابه شهر کرابی، بازدیدنماینده زیادی ندارد و گردشگران اغلب برای سفر به جزایری مثل کو تائو، به این شهر می آیند، درحالیکه این شهر جاذبه های خودش را دارد. به لطف صدها کیلومتر خط ساحلی، عملا تعداد زیادی سواحل خلوت و جزایر کوچک برای تفریح در آن به چشم می خورد.

یکی از این جزایر، جزیره کو فیتاک (Ko Phitak) نام دارد که یک جزیره کوچک ماهیگیری سازگار با محیط زیست است و امکان اقامت در خانه افراد محلی و آشنایی با زندگی واقعی مردم تایلند برای گردشگران وجود دارد. این خانه های چوبی روی آب معلق هستند و تصاویری خارق العاده از دریا و محیط اطراف را پیشکش بازدیدنمایندگان می نماید. علاوه براین، خود شهر چمفون نیز جاذبه ها و معابد دیدنی برای سرگرم شدن مسافران دارد و آن ها می توانند یک اقامت چند روزه در محیطی آرام و دور از هیاهو داشته باشند.

هات یا

شهر هات یا (Hat Yai)، چهارمین شهر بزرگ تایلند است، اما مسافران تمایل زیادی برای بازدید از آن ندارد که علت آن هم به شورش در این منطقه برمی شود؛ هرچند که بعید به نظر می رسد که این امور روی مسافران تاثیری داشته باشد. شهرهایی که مثل بانکوک دارای بازارهای خرید لاکچری باشند، تعدادشان زیاد نیست؛ اما در هات یا تعدادی مراکز خرید به سبک غربی وجود دارد که آن را به قطب خرید منطقه تبدیل نموده است، البته بازارهای شبانه نیز جذابیت خود را دارد.

برای تماشای تصاویر زیبای شهر حتما سوار تله کابین شوید تا نمایی فوق العاده شهر را ببینید. آبشار نامتوک تان نگا چانگ (Namtok Ton Nga Chang waterfall)، یکی از دیگر از جاذبه های هات یا محسوب می شود که در خارج از شهر واقع شده است و مسافران می توانند در عرض 20 دقیقه خود را به این آبشار دیدنی برسانند. این آبشار هفت طبقه دارد که طبقه سوم آن واقعا فوق العاده است و جریان آب به دو بخش تقسیم می شود و شکل عاج فیل را در ذهن تداعی می نماید.

چیانگ رای

با اینکه شاید گذر خیلی از مسافران به چیانگ رای (Chiang Rai) افتاده باشد، اما کمتر کسی پیدا می شود که برای دیدن جاذبه های آن چند روزی را در این شهر سپری کند. اگر عاشق دیدن معابد هستید پس حتما سفر به این شهر را در برنامه خود بگنجانید. معبد وات پرا کائو (Wat Phra Kaew)، یک معبد سلطنتی است که بودای فوق العاده زیبای زمردی در آن واقع شده است و معبد سفید (White Temple) با معماری و حجاری های دیدنی که تصاویری از بودا را به تصویر کشیده اند، می تواند برای این دسته از افراد جذاب باشد. اما این همه ماجرا نیست و بازار شبانه چیانگ ری نیز به خاطر غذا و خرید ارزان ارزش دیدن دارد و همچنین مسافران می توانند از جهتهای پیاده روی متعدد شهر نهایت استفاده را ببرند.

کانچانابوری

با وجود گذشته تاریک کانچانابوری، آینده ای روشن در انتظار این شهر است. پارک ملی اراوان (Erawan National Park) یکی از پارک های ملی فوق العاده زیبا در تایلند به حساب می آید که آبشار ها و غارهای مهیج آن محلی عالی برای کاوش مسافران است. آبشار هفته طبقه ای در این پارک وجود دارد که می تواند باعث جذب گردشگر بیشتر شود.

علاوه بر مناظر زیبا، یادآورهای تاریخی از گذشته تلخ این شهر در زمان جنگ جهانی دوم نیز به چشم می خورد. تعدادی موزه و منظره به شما نشان می دهد زمانی که ژاپنی ها به امید ساخت یک جهت ریلی به میانمار به این شهر آمدند، زندگی مردم چه شرایطی داشته است. یکی از جالب ترین موزه ها، ایستگاه راه آهن تایلند-برمه (Thailand-Burma Railway Centre) است، این راه آهن که در زمان جنگ جهانی دوم توسط ژاپنی ها ساخته شده است، از میان جنگل های انبوه و کوهستان های پرشیب عبور می نماید. دلیل نام گذاری آن به راه آهن مرگ این است که در طول ساخت این جهت 90 هزار کارگر و بیش از 12 هزار اسیر متفقین جان خود را از دست دادند.

سوخوتای

سوخوتای (Sukhothai) در گذشته پایتخت تایلند بوده است و به لطف بقایای بسیار زیادی که از دوران سوخوتای (1238-1438) به جا مانده است، مطمئنا ارزش دیدن دارد. جالب است بدانید این شهر در لیست شهرهای میراث جهانی یونسکو واقع شده است و مسافران می توانند با 6 ساعت اتوبوس سواری از بانکوک خود را به این شهر تاریخی برسانند (هرچند همین موضوع خود یکی از دلایل استقبال کم گردشگران از آن محسوب می شود).

بعضی از بهترین معابد تایلند را می توانید در این شهر مشاهده کنید که صدها سال قدمت دارند و شامل حجاری های دقیق و با جزییات هستند. معبد وات ماهاتات (Wat Mahatat) در سال 1345 ساخته شد و مجسمه ای بزرگ از بودا در مرکز آن واقع شده است و یکی از شگفت آورترین معابدی محسوب می شود که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. تورهای دوچرخه سواری، یکی از راه های عالی برای تماشای مناظر این شهر است، پس حتما آن را در برنامه خود قرار دهید. محل زندگی فیل ها نیز در همان نزدیکی واقع شده است که می توانید بعد از تماشای معابد به سراغ آن ها بروید. ظرف یک یا دو روز اقامت در این شهر می توانید از شهر قدیمی و همه محوطه های تاریخی آن مانند پارک تاریخی سوکوتای (Sukhothai Historical Park) دیدن کنید.

نانگ خای

نانگ خای (Nong Khai) در نزدیکی مرز لائوس واقع شده است و علاوه بر معابد زیبا، بازارها و طبیعت دیدنی نیز از ویژگی های این منطقه به شمار می رود. کوه های ناهموار و صحنه های کشت وزرع در امتداد رودخانه مکانگ جزو بهترین جاذبه های کشور هستند و منطقه مرکز شهر نانگ خای نیز شامل ساختمان هایی است که به سبک مستعمرات اروپایی ساخته شده اند. ضمناً مسافران می توانند به تعدادی از بازارهای شبانه سر بزنند و در طول اقامت خود نهایت استفاده را ببرند.

چانتابوری

چانتابوری (Chanthaburi) در جنوب شرقی بانکوک واقع شده است و مسافران با 3 ساعت رانندگی می توانند از این شهر زیبا دیدن نمایند. جاذبه های و فعالیت های مختلفی نظیر بازدید از معابد و بازارها در انتظار مسافران است که نباید از دست بدهند. پارک ملی نامتوک پلیو (Namtok Phlio National Park) در 14 کیلومتری شهر واقع شده است و علاوه بر 4 آبشار دیدنی آن، مناظر فوق العاده زیبایی نظیر حیات وحش، و یک برج چند طبقه در پوششی از خزه های سبز زمردی نیز در این پارک به چشم می خورد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 295

به "شهرهای کمتر شناخته شده تایلند که ارزش دیدن دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای کمتر شناخته شده تایلند که ارزش دیدن دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید