سومین دوره آموزش مدیریت قضایی شروع گشت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران : سومین دوره آموزش مدیریت قضایی در امسال با حضور رییس کل دادگستری استان تهران در محل ساختمان معاونت آموزش شروع شد.

سومین دوره آموزش مدیریت قضایی شروع گشت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دانش آموزی در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

گزارش خبرنگاراجتماعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران،در این دوره 27 نفر از قضات معرفی شده از سوی اداره نظارت و ارزیابی و هم چنین حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان تهران، به عنوان افراد واجد صلاحیت و مستعد امور مدیریتی شرکت دارند.

در ابتدای این مراسم آقای دکتر زندی سرپرست حوزه معاونت آموزش دادگستری کل استان تهران، با ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده و نتایج حاصله از برگزاری سلسله آموزش های قضایی که برای اولین بار در ایران توسط دادگستری استان تهران برگزار شده و در بردارنده معدل عالی علمی برای جامعه حقوقی است، اضافه نمود: تا به امروز تعداد پنجاه نفر از قضات در این دوره ها شرکت نموده اند و طی این دوره ها علاوه بر مباحث اصلی و کلیدی مدیریت به مباحث مختلف حقوقی، اخلاقی و روانشناسی با حضور اساتید برجسته مدیریتی از دانشگاه های شاخص کشور نیز پرداخته می شود.

در ادامه این جلسه سیدعلیرضا آوایی رییس کل دادگستری استان تهران سخنان خود را با فرازی ازفرمایشات امام صادق (ع) شروع کرد وگفت :ایشان می فرمایند بر فرمانروایان فرض است که همیشه سه وظیفه را درباره خود و جامعه انجام دهند. یکی آنکه نیکوکاران را به پاداش نیک تشویق کنند و از این راه میل درستکاری را در آنان افزایش دهند و دیگر آنکه پرده بدکار را پاره نکنند و گناهش را مستور نگاه دارند تا از نموده خود پشیمان شود و از راه نادرست باز شود. سوم آنکه با روش های تفضل آمیز و منصفانه موجبات همبستگی و الفت جامعه را فراهم سازند. (تحف العقول صفحه 319).

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه اظهارداشت: هدف از تشکیل دوره های مدیریت قضایی این است که کسانی که بناست مسئولیت مجموعه های قضایی را عهده دار شوند با مباحث علم مدیریت و فن آوری های روز تا حدودی آشنا شده که با در هم آمیختن علم و تقوی و تجربه مدیریتی پویا و مفید عمل نموده و موجبات رشد و بالندگی تشکیلات قضایی و جامعه را فراهم کنند.

در ادامه سیدعلیرضا آوایی اضافه نمود: کسانی که مدیریت بخشی از تشکلات قضایی را به عهده گرفته و یا به عهده می گیرند چنانچه بعضی اوصاف و خلقیات را داشته باشند، پیروز خواهند بود.

1- سعه صدر 2- حسن خلق 3- عاقل بودن 4- مدارای با همکاران و مردم 5- وجاهت در سازمان و جامعه و بهره مندی از قدرت ارتباط منطقی با همکاران، مردم و مسئولین 6- به روز بودن 7- مدبر بودن 8- مناعت طبع و بزرگ منشی 9- متدین و متشرع بودن 10- قاطعیت در تصمیمات 11- گذشت و تغافل حکیمانه و به هنگام 12- حساس بودن نسبت به فساد در تشکیلات هر چند آن فساد به نظر کوچک و جزیی به نظر برسد 13- بهره مندی از ملکه نظم و انضباط 14- عالم بودن 15- صداقت در گفتار و رفتار 16- پیگیر امور بودن تا حصول نتایج مطلوب و از پیش معین شده 17- پایبندی به عهد و پیمان 18- اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی 19- داشتن درک سیاسی و در عین حال سیاسی کار نبودن 20- داشتن روحیه امید و نشاط و با روبرو شدن با اندک مسئله ای مایوس نشدن 21- بهره مندی از ملکات نفسانی ادب و تواضع 22- دلسوزی در امور و خصوصا نسبت به مسائل مردم

23- نداشتن روحیه اباحه گری و تحجر که هر دو آفت دین و دنیاست 24- باهوش بودن 25- دست پاکی و چشم پاکی در حدی که الگوی سایر کارکنان باشند 26- قانونمندی و با توجیهات مختلف دینی و سیاسی و مدیریتی قانون را دور نزدن 27- آنالیز و تامل و تعمق در اتخاذ تصمیمات و تحت تاثیر القائات اطرافیان و جوسازی ها در هیچ موردی تصمیم نگرفتن 28- مشورت در امور و استفاده از خرد جمعی در تصمیمات مهم و متکی نبودن به دانش و تجربه فردی 29- ریسک پذیری و از خودگذشتگی در مواقع ضروری 30- مردم داری و اختصاص اوقاتی جهت دیدار با مراجعین و شنیدن دردها و مسائل آنان و نیز بذل همت در جهت حل آن مسائل 31- شجاعت در گفتار و رفتار 32- دلبسته نبودن به مقام و موقعیت اجتماعی که در سخن آسان و در موقع عمل و امتحان بسیار سخت است 33- عدم تمایل به مطرح بودن و شهرت طلبی که خود امتحان شگفتی است 34- بهره مندی از ملکه عدالت 35- ظلم ستیزی و دارا بودن روحیه دفاع از مظلوم و کلام آخر اینکه هر مقدار که مدیر قضایی این صفات و روحیات را داشته باشد باید در جهت کمال و تعالی خود کوشش مستمر و توام با محاسبه و مراقبه داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 989

به "سومین دوره آموزش مدیریت قضایی شروع گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین دوره آموزش مدیریت قضایی شروع گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید