دلایل افزایش مقطعی قیمت مرغ چیست؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور دلایل افزایش قیمت مرغ در چند وقت اخیر را تشریح کرد.

دلایل افزایش مقطعی قیمت مرغ چیست؟

به گزارش ایسنا، پرویز فروغی با بیان اینکه به علت مسائل به وجود آمده فراوری مرغ کم شده است، گفت: چند ماه گذشته نهاده دامی به موقع به فراورینماینده نرسید و از طرفی هزینه های فراوری نیز بالا رفته است. بعلاوه مقدار جوجه ریزی نیز کاهش پیدا نموده و قیمت جوجه یکروزه نیز به 20 تا 21 هزار تومان است.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور اضافه نمود: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران کمتر از 50 هزار تومان نیست این در حالیست که قیمت هر کیلو مرغ زنده را دستوری و روی 44 هزار تومان نگه داشته اند که این موضوع باعث شده بعضی از فراورینمایندگان از چرخه فراوری خارج شوند و بعضی نیز با ظرفیت کامل جوجه ریزی ننمایند.

وی توضیح داد: با بالا رفتن قیمت گوشت قرمز تنها کالای پروتئینی ارزان مرغ است و همین امر باعث شده که تقاضای مصرف مرغ نیز افزایش یابد.

فروغی با بیان اینکه مسائل به وجود آمده باعث شده که مصرف نمایندگان، فراورینمایندگان را مقصر بدانند و تصور نمایند که آن ها قیمت ها را بالا برده اند، اظهار کرد: باید نهاده به موقع به فراورینمایندگان برسد، قیمت مرغ دستوری نباشد و بر اساس مولفه های فراوری، رغبت از سوی فراورینمایندگان وجود داشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2420

به "دلایل افزایش مقطعی قیمت مرغ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل افزایش مقطعی قیمت مرغ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید