حفاظت و مراقبت از مواریث تاریخی و فرهنگی ایران یک وظیفه ملی و بشری است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخ گویی به شکایات وزارت میراث فرهنگی و دبیر کمیته حفاظت و مجری آیین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور گفت: موضوع حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی برای نظام جمهوری اسلامی از اهم واجبات است.

حفاظت و مراقبت از مواریث تاریخی و فرهنگی ایران یک وظیفه ملی و بشری است

رحمت الله رئوف حنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این مطلب اضافه نمود: به همین منظور شورای عالی امنیت ملی تکالیفی را برای همه دستگاه های اجرایی و نیروهای امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و نظامی کشور تصویب و برای اجرا به شورای امنیت کشور ابلاغ نموده است.

او اضافه نمود: پیامد آن، تصویب مصوبه شورای امنیت کشور و معین وظایف برای همه دستگاه های اجرایی و تشکل های اجتماعی همچون شوراها بوده است.

رئوف اعلام کرد: در اینجا نقش کمیته حفاظت برای نظارت بر نحوه مراقبت از این بازمانده های تمدن غنی ایران همانند شورای محترم نگهبان بر عهده نظام است، لذا همه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی و نیروهای نظامی وظیفه دارند با همیاری مردم و در چهارچوب مصوبات کمیته حفاظت زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای نگهداری از این آثار و مفاخر اقدام نمایند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخ گویی به شکایات وزارت میراث فرهنگی اضافه نمود: دولت و سرپرست وزارت میراث فرهنگی با درایت و توجه ویژه به این امر و رصد رفتار در پروژه های عمرانی کشور و هشدار بموقع به مدیران پروژه های عمرانی به خوبی عمل نموده و می نمایند.

او اضافه نمود: هم اکنون در پروژه های سد سازی در غرب کشور متخصصان میراث فرهنگی بر انجام پروژه ها نظارت کامل دارند و عملیات نجات بخشی نیز به دقت و سرعت در حال اجرا است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 457

به "حفاظت و مراقبت از مواریث تاریخی و فرهنگی ایران یک وظیفه ملی و بشری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت و مراقبت از مواریث تاریخی و فرهنگی ایران یک وظیفه ملی و بشری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید