راهنمای سفر جشن آب تایلند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، جشن آب یکی از بهترین جشن‌های کشور تایلند است که تمامی مردم آن با هر منسبی در آن شرکت می‌کنند. جشن آب از تاریخ 13 الی 15 ماه آپریل در سراسر این کشور همزمان با جشن سال نو در کشور تایلند برگزار می‌گردد.

راهنمای سفر جشن آب تایلند

روز دوم یا 14 آپریل ،روز خانواده نام گرفته است که در این روز اعضای خانواده به دور جمع شده و با ادای احترام به سنت‌های خود در این جشن شرکت می‌‌کنند. بزرگترها روز بزرگترها روی دست اعضای خانواده آب مقدس ریخته و برای آنها دعای خیر طلب می‌کنند تا سال جدید که مبنای آن بر اساس حرکت خورشید در آسمان محاسبه شده است، سالی پر از برکت را تجربه کنند. اگر در تور تایلندی شرکت کردید که همزمان با برگزاری این جشن می‌باشد، روزهای خوشی را سپری خواهید کرد که بسیار به یادماندنی خواهند بود.

روز سوم یا روز 15 آپریل روزجشن آب پاشی در تایلند است. صبح روز 15 آپریل مردم تایلند طبق سنت دیرینه ای که از گذشته های بسیار دور در این کشور مرسوم میباشد ، مجسمه بودا را با اب مقدس و معطر میشورند و پس ازآن مردم از پیر و جوان و بجه در خیابان های شهر به یکدیگر آب می پاشند.مردم تایلند عقیده دارند که پاشیدن آب خوش یمنی است و به این ترتیب سال جدید با بارندگی ، خوش یمنی و برکت همراه است. این مراسم هرساله با تشریفات بیشتری دراین کشور انجام می‌گردد که یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی تور تایلند به شمار می‌رود.

یکی از مشهورترین جشن آب پاشی در تایلند در ایالت چیانگ مای در شمال این کشور برگزار می‌گردد که به صورتی که مردم از ایالت‌های دیگر تایلند در ایام جشن آب پاشی به چیانگ مای سفر می‌کنند تا از شرکت در جشنواره عقب نمانند.

انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 835

به "راهنمای سفر جشن آب تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر جشن آب تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید