ثبت 10 میلیون و 600 هزار نفر اقامت در تابستان امسال

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: 10 میلیون و 600 هزار نفر اقامت در تابستان امسال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

ثبت 10 میلیون و 600 هزار نفر اقامت در تابستان امسال

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، حسین زارع صفت در ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی اظهارداشت: در تابستان امسال بیش از 85 درصد زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و وسایل نقلیه شخصی، 7 درصد از طریق راه آهن و 8درصد از طریق ناوگان هوایی به استان خراسان رضوی سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال نسبت به سال گذشته 4درصد افزایش ورود زائران به خراسان رضوی را داشتیم اضافه کرد: یکی از پرترددترین جاده های استان در تابستان امسال جاده مشهد به چناران و مشهد به شاندیز بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی مطرح نمود: در تابستان امسال شاهد سه مقطع زمانی سفر بودیم؛ تعطیلات عید فطر، دهه کرامت و نیمه دوم شهریورماه که سبب افزایش زائر به استان و مشهد شد و در مجموع 8میلیون مسافر در تابستان به خراسان رضوی سفر کردند.

زارع صفت خاطرنشان کرد: در تعطیلات عید فطر 850 هزار نفر و در دهه کرامت 2میلیون نفر وارد خراسان رضوی شدند به طوریکه میزان اقامت زائر و مسافر در اماکن اقامتی استان 19 درصد افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال 200 هزار تخت برای هر شب اسکان زائران در نظر گرفته شده بود اضافه کرد: 10 میلیون و 600 هزار نفر اقامت در تابستان امسال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان 75 درصد است که بیشترین میزان اقامت در هتل ها 20درصد، میهمانپذیرها 17درصد، هتل آپارتمان ها 16درصد و در مدارس 15درصدبوده است.

زارع صفت گفت: 2 هزار و 973 مورد بازدید توسط بازرسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اتحادیه های اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده که بر این اساس 2 هزار و 800 منزل شخصی و استیجاری با ابلاغ دادستان مورد بازدید و برخورد قانونی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 978

به "ثبت 10 میلیون و 600 هزار نفر اقامت در تابستان امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 10 میلیون و 600 هزار نفر اقامت در تابستان امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید