تجمیع شابک و فیپا در سامانه صدور پروانه و مجوز نشر کتاب

به گزارش تور ایتالیا ارزان، محمدجواد مرادی نیا، از هماهنگی با موسسه خانه کتاب و کتابخانه ملی برای ایجاد درگاه مشترک برای صدور شابک و فیپا خبر داد.

تجمیع شابک و فیپا در سامانه صدور پروانه و مجوز نشر کتاب

محمدجواد مرادی نیا، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی؛ درباره یکی از مهم ترین برنامه های این دفتر در حوزه سامانه صدور پروانه و مجوز نشر کتاب در سال جدید گفت: در نظر است تا صدور شابک و فیپا از طریق این سامانه صورت پذیرد؛ یعنی ناشران برای دریافت مجوز کتاب صرفا با یک سامانه سر و کار داشته باشند. افزایش سهولت کار ناشران هدف اصلی این رویکرد است.

به گزارش خبرگزاری ایبنا، مرادی نیا افزود: هماهنگی های لازم با خانه کتاب و کتابخانه ملی که مرجع صدور شابک و فیپا هستند برای عملیاتی شدن این طرح اجرا شده است.در سال جدید سامانه صدور پروانه و مجوز نشر کتاب توسعه خواهد یافت و 10 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 10 استان به آن خواهند پیوست.

وی گفت: استان های مزبور، استان هایی هستند که قبلا اختیار صدور مجوز کتاب به آن ها تفویض شده است. هدف از این تصمیم، افزایش سرعت و دقت بررسی در صدور مجوز، ایجاد هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری و نیز برخورد سلیقه ای با کتاب در استان های مختلف است.

مدیرکل اداره کتاب درباره تفویض اختیار صدور مجوز چاپ کتاب به استان های دیگر افزود: در حال حاضر چنین اختیاری به 10 استان واگذار شده و توسعه آن به استان های دیگر هم امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: این امر به تعداد ناشران هر استان و میزان تولید سالانه کتاب در آنجا بستگی دارد. چنانچه استانی حد نصاب لازم را داشته باشد و تشکیل هیات نظارت استانی در آن به صرفه باشد، هیات نظارت مرکزی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 218

به "تجمیع شابک و فیپا در سامانه صدور پروانه و مجوز نشر کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمیع شابک و فیپا در سامانه صدور پروانه و مجوز نشر کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید