این رستوران تایلندی سیزدهمین رستوران برتر جهان شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معرفی رستوران Nahm، رستورانی خاص در کشور زیبای تایلند

من تعدادی مهمان از خارج تایلند داشتم که علیرغم اینکه 5 بار به تایلند سفر نموده بودند، تابحال هیچ وقت غذای تایلندی را امتحان ننموده بودند، اما سال جاری توانستم متقاعدشان کنم تا غذای تایلندی را امتحان نمایند. در فکر این بودم که بهترین جایی که می توانم به مهمانانم غذای تایلندی بدهم کجاست و انتخابم Nahm بود. آوازه این رستوران را زیاد شنیده بودم اما تا قبل از آن شانس رفتن به آنجا را پیدا ننموده بودم بنابراین این یک فرصت عالی برای من هم بود تا بتوانم غذای کشورم را در تنها رستوران تایلندی قرار گرفته در فهرست جهانی، امتحان کنم. اینها گفته های یکی از افراد محلی تایلند است که از تجربه فراموش نشدنی غذایی خود در رستوران Nahm می گوید، اگر قصد سفر به تایلند و گردشگری در آن را دارید، بد نیست در ادامه با خبرنگاران همراه باشید و اطلاعاتی راجع به این رستوران بدست آورید، شاید شما هم خواستید غذاهای این رستوران منحصر بفرد را امتحان کنید:

این رستوران تایلندی سیزدهمین رستوران برتر جهان شد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

درباره رستوران تایلندی Nahm

کلمه Nahm به معنای آب است. این رستوران توسط سرآشپز استرالیایی David Thompson که از سال 1986 در شهر بانکوک زندگی می نموده، بنیانگذاری شد. این رستوران به عنوان یکی از 50 رستوران برتر جهان و یکی از 3 رستوران برتر آسیا انتخاب شد و در سال 2014، تاپ ترین رستوران آسیایی در لیست 50 رستوران برتر جهان، جایزه گرفت.

محیط رستوران

من انتظار دیدن دکوراسیون سنتی تایلندی از این رستوران داشتم اما معماری آن به سبک مینیمالیستی و مدرن بود و فضای این رستوران علیرغم شلوغی ای که داشت بسیار راحت و آرام بود. بعد از اینکه با مهمانان خارجی ام وارد رستوران شدیم، به طرف قسمت پشتی رستوران راهنمایی شدیم که محیطش کمی خصوصی تر بود. فضای اصلی رستوران خیلی شلوغ بود و علاوه برآن جایگاه ها با فاصله خیلی کمی از هم قرار داشتند که اصلا مورد پسند من نبود.

منو

وقتی برای اولین بار به منو نگاه کردم، از لیست غذاهایی که هیچ وقت تا آن زمان در هیچ رستوران تایلندی دیگری ندیده بودم با مواد تشکیل دهنده که در هیچ جای دیگری نشنیده بودم، شگفت زده شدم. این رستوران غذای تمام نواحی تایلند را پوشش می دهد از شمال گرفته تا جنوب و غرب و شرق.

غذاهای رستوران Nahm

ม้าฮ่อ Ma Hor (البته اگر بتوانید آن را بخوانید!) لذیذترین پیش غذای تایلندی است که تا حالا خورده ام و یکی از پیش غذاهای سنتی تایلند است که مطمئنم بسیاری از تایلندی ها حتی یکبار هم آن را نخورده اند. در این پیش غذا، گوشت، گوشت مرغ و خمیر میگو روی تکه ای از آناناس قرار می گیرد. خمیر کاملا چسبان و مقدار کمی شیرین بود، طعم گوشت آن فوق العاده بود و آناناس ها هم کاملا آبدار و خوشمزه بودند و هیچ کلمه ای برای وصف مزه آن نمی توانم پیدا کنم!

بعد از صرف پیش غذا، غذای اصلی و دسر را سفارش دادیم و اگر بخواهم در وصف غذاهای منوی آن شرح بدهم باید یک روز کامل وقت صرف کنم! فقط می توانم بگویم تا خودتان امتحان نکنید، نمی توانید کلمات من را با تمام وجود احساس کنید. اما دوست دارم درباره سرویس رستوران هم اطلاعاتی بدهم:

خدمه این رستوران بسیار با ادب هستند و به مهمانان رستوران توجه زیادی دارند، من از یکی از پیشخدمت ها درباره مواد تشکیل دهنده غذاها سوال کردم و او بطور کامل به من شرح داد. اگر چه قیمت غذاهای رستوران اصلا پایین نیست اما در عوض کیفیت غذاها بسیار بالاست و علاوه بر آن، غذاهای منحصر بفرد و خاصی که در هیچ جای دیگری نمی بینید، در لیست منوی این رستوران زیاد است.

آدرس رستوران: 27 South Sathorn Rd, Tungmahamek, Sathorn بانکوک, Thailand

این رستوران هر روز از ساعت 12 ظهر تا 2 ظهر و برای شام هم از ساعت 7 تا 10:30 شب باز است.

منبع: learnthaiwithmod.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 370

به "این رستوران تایلندی سیزدهمین رستوران برتر جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این رستوران تایلندی سیزدهمین رستوران برتر جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید