انتخاب آباژور مناسب برای دکوراسیون

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یک آباژور باید با مکان و موقعیت متناسب بوده و بدون اشغال کردن فضای زیاد، دکوراسیون داخلی خانه را تکمیل کند.

انتخاب آباژور مناسب برای دکوراسیون

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

انتخاب آباژور

آباژورها هرگز از کار نمی افتند، به خاطر اینکه هم شید و هم لامپ آن ها قابل تعویض است. از آن جایی که انتخاب آباژور در دکوراسیون از بین این همه تنوع، کار سختی است به همین جهت در این نوشتار از خبرنگاران سعی شده است تا فرایند انتخاب آباژور نه تنها ساده گردد، بلکه جذابیت بیشتری هم داشته باشد.

در انتخاب آباژور باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

مهمترین نکته در انتخاب آباژور در دکوراسیون ، سبک شخصی ، هدف از خرید آن، کاربرد آباژور و محل قرار گیری آن در منزل است. برای اینکه بهتر این موضوع را متوجه شوید، قبل از اقدام به خرید این سوالات را از خود بپرسید؛

آیا به سبک مینیمال علاقه دارید یا سنتی یا تلفیقی؟ آیا آباژور قرار است نقطه کانونی برای جلب توجه باشد؟ یا قرار است فقط یک عنصر زیبا مثل تابلوی نقاشی باشد؟ آیا آباژور را برای نورپردازی خریداری می کنید یا صرفاً جنبه دکوراتیو دارد؟

  • برای دریافت روشنایی بیشتر از آباژور باید شید آن، حدالامکان شفاف با دهانه های عظیم باشد.
  • برای استفاده تزیینی، بیشتر از آباژورهایی با شیدهای رنگی و جنس مات بهره ببرید.

هنگام انتخاب آباژور به سه مورد شکل، سایز و جنس، به صورت زیر دقت کنید:

  • برای آباژورهای رومیزی، ارتفاع شید باید دو سوم ارتفاع پایه باشد و عرض آن باید 1.2 برابر از هر طرف، عظیمتر از عظیمترین قسمت پایه باشد.
  • اگر هدف از خرید آباژور، ایجاد یک جلوه خاص و زیبا با نور و سایه در محیط است و به روشنایی خیلی نیاز ندارید، استفاده از یک متریال متراکم و تیره که باعث می گردد نور از شید رد نگردد و فقط از بالا و پایین بتابد مناسب است.
  • اگر هدف از آباژور تامین روشنایی و نور زیاد در محیط است باید از یک پارچه شفاف و غیر متراکم که معمولا از الیاف طبیعی و فیبر است، بهره ببرید.

به طور کلی اینکه چه متریالی مناسب شید آباژور است، به نوع استفاده و همچنین دکوراسیون اسباب و اثاثیه، رنگ دیوار، رنگ کاغذدیواری، نحوه قرارگیری پنجره ها برای تامین روشنایی و رنگ کف مرتبط است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلبچراغ دیواری، عنصر تزیینی درخشان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1440

به "انتخاب آباژور مناسب برای دکوراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب آباژور مناسب برای دکوراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید