اسناد باقی مانده از شهدا باید ماندگار شود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر کدام از شهدا راه کمال و آرمان گرایی را نمایان ساختند و باید از این اسناد با ارزش حداکثر استفاده را کرد تا برای نسل سوم و چهارم انقلاب و تاریخ کشور مانا و ماندگار شود.

اسناد باقی مانده از شهدا باید ماندگار شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایثار، رحیم نریمانی در نشست جمع آوری آثار شهدا برای کنگره جامع شهدای استان تهران که روز دوشنبه 6 بهمن ماه در سالن الغدیر برگزار گشت، با اشاره به تعداد شهدا و ایثارگران در استان تهران، گفت: استان تهران بیشترین شهدای شاخص، جانبازان، ایثارگران و آزادگان را دارد و هر کدام مانند حاج قاسم دارای مکتبی هستند که توانسته تاثیرات بسزایی را در حوزه های مختلف فرهنگی ایجاد کند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه اسناد باقی مانده از شهدا باید ماندگار شود، اضافه نمود: هر کدام از شهدا راه کمال و آرمان گرایی را بر همگان نمایان ساختند و باید از این اسناد با ارزش حداکثر استفاده را کرد تا برای نسل سوم و چهارم انقلاب و تاریخ کشور مانا و ماندگار شود.

نریمانی تاریخ هشت سال دفاع مقدس را هویت ملی و تاریخی کشور خواند و اظهار کرد: اسناد شهدا بسیار با ارزش هستند و نباید در بایگانی بمانند و استفاده از این ظرفیت بالا می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور ساری و جاری کند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شرح داد: کنگره شهدای استان تهران باید با خلاقیت و ابتکار برگزار شود به طوری که محصولات فرهنگی جذابی از این کنگره متناسب با جامعه امروز استخراج شود.

وی با اشاره به اهمیت بهره برداری از تاریخ شفاهی ایثارگران در افزایش سطح کمی و کیفی کنگره اضافه نمود: تاریخ شفاهی والدین شهدا می تواند یکی از محصولات ارزشمند این کنگره باشد و با توجه به میانگین سنی بالای والدین شهدا باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت تا از خاطرات با ارزش والدین گرانقدر شهدا بی نصیب نمانیم.

حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ هم با بیان اینکه تشکیل کنگره ملی شهدای تهران و استفاده از ظرفیت های آن می تواند به عنوان گنجینه ای ارزشمند برای آیندگان باقی بماند، اعلام کرد: پیش از این نیز کنگره جامع شهدای استان تهران در دهه هفتاد برگزار گشته بود ولی با توجه به اینکه به جمع بندی کاملی نرسید و از آن محصولات فرهنگی استخراج و تدوین نشد، قرار شد تا در سال 1401 نخستین کنگره جامع شهدای استان تهران برگزار شود.

وی با بیان اینکه استان تهران از ابتدای انقلاب تا کنون نقش مهم و اثرگذاری را در بخش های مختلف از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته است اضافه نمود: جمع آوری اسناد شهدا برای این کنگره باید ابتدا به صورت محلی سپس در سطح ناحیه ، شهرستان و استان جمع آوری شود و این کار بزرگ علاوه بر اینکه به عنوان باقیات و صالحات خواهد ماند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و با گسترش این فرهنگ می توانیم نظام را بیمه کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1643

به "اسناد باقی مانده از شهدا باید ماندگار شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد باقی مانده از شهدا باید ماندگار شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید