آموزش کنف بافی؛ چگونه با نخ های کنفی رومیزی های زیبا بسازیم؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، از زمان های دور بافتن کنف و گونی رواج داشته است و پارچه های مختلفی از نخ های کنفی بافته می شد که به صورت روزمره کاربرد های فراوانی داشت. در این مطلب روش های بافتن تکه پارچه و رومیزی هایی با نخ کنف را یاد بگیرید و با آموزش کنف بافی، راهی یاد بگیرید تا دکوراسیون های جذاب و باحال برای خودتان درست کنید.

آموزش کنف بافی؛ چگونه با نخ های کنفی رومیزی های زیبا بسازیم؟

کنف یکی از متنوع ترین الیاف طبیعی است که در مواد اولیه بسته بندی، پارچه، نساجی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. از نخ های کنف گونی و وسایل پر کاربردی درست می گردد که در زمان های گذشته بسیار مورد توجه و محبوب بوده است. امروزه از کنف بافی بیشتر برای درست کردن وسایل و دکور های سنتی استفاده می نمایند.

خبرنگاران در این مطلب میخواهد با آموزش کنف بافی شما را در بافتن رومیزی های جالب و زیبا یاری نماید.

وسایل مورد احتیاج برای آموزش کنف بافی

  • چاقو
  • نخ کنف
  • قیچی
  • ابزار بافتنی
  • جعبه مقوایی
  • مراحل آموزش کنف بافی
  • خط کش
  • ماژیک

آموزش کنف بافی؛ درست کردن تار های پارچه کنفی

1- جعبه مقوایی را روی میز قرار دهید و با استفاده از خط کش 2 سانتی متر پایین تر از لبه جعبه را علامت گذاری کنید، خط کش را عمودی روی علامت قرار دهید و بر اساس ضخامت نخ کنفی، فواصل منظم با مداد روی جعبه مقوایی علامت زده و دایره کوچکی بکشید.

2- دایره های کوچک را با چاقو برش داده و روی جعبه مقوایی سوراخ ها را ایجاد کنید.

3- چند نخ کنفی به اندازه کمی بیشتر از طول دو طرف جعبه مقوایی برش بزنید و پایانی هر نخ را یک گره بزنید. توجه داشته باشید که این گره باید بزرگتر از سوراخ روی جعبه مقوایی باشد.

4- نخ را از سوراخ یک طرف جعبه وارد کنید و به سمت سوراخ طرف دیگر بکشید.

5- نخ را از سوراخ مقابل رد نموده و پایانی آن را با چسب به جعبه مقوایی بچسبانید که نخ در نرود یا شل نگردد.

همچنین بخوانید: 3 روش طلایی برای ساخت گل های زیبا با گونی

آموزش کنف بافی؛ بافتن پود روی تار های کنفی

1- حالا که تار های کنف بافی را روی جعبه مقوایی راسخ کردید باید با دست یا با استفاده از ابزار مناسب بافتنی، با نخ کنفی آغاز به بافتن کنید.

2- یک میله بافندگی یا یک سوزن بلند برداشته و نخ کنفی را به یاری آن از تار های کنفی رد کنید. دقت کنید باید نخ پود را از زیر یک تار و از روی تار بعدی رد کنید.

3- کار بافتن پود روی تار های کنف را تا نیمه های جعبه ادامه دهید و هر بار یک ردیف تمام شد، نخ را تاب دهید و ردیف بعدی را روی تار ها ببافید. دقت کنید نباید نخ را جدا کنید و باید از ادامه ردیف قبلی ردیف بعدی را ببافید.

4- از یک چنگال معمولی یا چنگال چوبی مخصوص بافتنی بهره ببرید. ابتدا نخ کنفی را از سوراخ چنگال رد کنید و سپس نخ های کنفی بافته شده روی تار را به سمت پایین راهنمایی کنید تا شکل پارچه محکمی را به خود بگیرید. نخ های اضافی را بکشید و پیوند نخ ها را محکم کنید. هر بار چند ردیف ببافید و همه ردیف های نخ کنفی را روی هم فشرده کنید.

5- هر بار نخ شما تمام شد، نخ جدیدی را به پارچه گره بزنید و از سوزن بافتنی رد کنید و کار بافتن ردیف های نخ را به شکل قبل، یکی از رو یکی از زیر ادامه دهید.

6- موقع بافتن احتیاج نیست نخ کنفی را در ردیف ها بکشید و صاف کنید. اجازه دهید به صورت منحنی نخ ها روی هر رشته تار بماند، بعد از بافتن چند ردیف نخ کنف بافی را کمی بکشید و سپس با چنگال مخصوص فشرده کنید.

7- دوباره نخ را با چنگال چوبی نگه دارید و ردیف های بافته شده را روی هم فشار دهید تا فشرده شده و مقدار نخ اضافی را از درون سوراخ چنگال با فشار بکشید و سفت کنید.

8- باز مجددا کار بافتن را تا پایانی تار های عمودی روی جعبه مقوایی ادامه دهید و برای بافتن پیوسته ردیف ها به هم دقت کافی داشته باشید.

9- در پایان با تمام شدن ردیف ها روی تار های جعبه مقوایی، ردیف ها را با ابزار مناسب کامل فشرده کنید و نخ را بکشید و سفت کنید. نخ کنفی را با قیچی از پارچه بافته شده جدا کنید و نخ را به پایانی تار گره بزنید.

برگرفته از: Wikihow

منبع: setare.com
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1624

به "آموزش کنف بافی؛ چگونه با نخ های کنفی رومیزی های زیبا بسازیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کنف بافی؛ چگونه با نخ های کنفی رومیزی های زیبا بسازیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید