کاشت ناخن برای بچه ها، دستپخت مادران ِ مُد ِ روز

به گزارش تور ایتالیا ارزان، کم سن و سالی بچه ها و نحوه آرایش ناخن در تصاویر موجود به گونه ای است که به نظر می رسد بیشتر از آنکه به دلخواه خود کودک اجرا شده باشد، مادر او مشتاق انجام چنین کاری بوده است.

کاشت ناخن برای بچه ها، دستپخت مادران ِ مُد ِ روز

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- فرزندان در دوره های مختلف زندگی، سعی در تقلید از رفتار برخی از افراد و به ویژه والدین خود دارند.

این مدل رفتاری در دوره کودکی هم در بچه ها به چشم می خورد و این والدین هستند که باید به دور از هر گونه تنش و درگیری شرایط را طوری مهیا کنند که بچه ها با کمترین آسیبی این دوران را پشت سر بگذارند.

علاوه بر علاقه طبیعی بچه ها به شبیه سازی خود به والدینشان در برخی از رفتارها و برخوردها، گاهی این خود والدین هستند که متاسفانه اصرار دارند که کودک خردسال خود را با وجود سن و سال کم و شرایط خاصی که دارد جهت انجام برخی کارها ترغیب کنند.

آرایش کردن بچه ها دختر و علاقه آن ها به استفاده از لوازم آرایشی مادر موضوع مهمی نیست اما عدم مدیریت صحیح مادران و وجود محدودیت های سفت و سخت برای بچه ها، نتایج ناخوشایند و تلخی را به بار می آورد و این مادران هستند که باید به گونه ای رفتار کنند که حساسیت کودک را بیش از پیش برانگیخته نسازند.

از نظر اغلب روانشناسان حوزه کودک، مادر با کودک کم سن و سالی که به آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی مادر علاقه مند است باید رفتاری عادی و طبیعی داشته باشد و فراموش نکند که لحاظ کردن محدودیت های متعدد، حس تلافی در کودک برای دوره نوجوانی و جوانی را در او ایجاد خواهد کرد.

از آرایش کردن بچه ها که بگذریم طی روزهای اخیر تصاویری از کاشت ناخن و آرایش ویژه ناخن در بچه ها کم سن و سال در شبکه های مجازی منتشر شده است.

کم سن و سالی بچه ها و نحوه آرایش ناخن در تصاویر مذکور به گونه ای است که به نظر می رسد بیشتر از آنکه به دلخواه خود کودک اجرا شده باشد، مادر کودک مشتاق انجام چنین کاری بوده است.

جدای از عوارض کاشت ناخن که بزرگترها نیز از آن در امان نیستند و نمیتوان از بعد سلامت جسمی آن در بچه ها عبور کرد، بعد روانشناسی و روانی این قبیل کارها نیز قابل چشم پوشی نبوده و پیش از آنکه در جامعه عادی شود، باید مورد نیاز و بررسی قرار بگیرد.

بچه ها دنیای بی حاشیه و بی آلایشی دارند که هیچ یک از دوران زندگی شباهتی به آن ندارد و آرزوی بسیاری از بزرگترها که سالهاست از این دوران خوب و پرنشاط عبور کرده اند، تجربه دوباره آن روزهای بی دغدغه و شاد است.

والدین باید اجازه بدهند که بچه ها در دوره کودکی از شور و نشاط و هیجان این دوران بهره مند شوند و تا جای ممکن پای بچه ها را در این دوران به دنیای پر دردسر بزرگترها باز نکنند.

ژلیش ناخن و کاشت ناخن برای بچه ها جذابیت خاصی که برای مادران آن ها دارد را نخواهد داشت و تنها عوارض جسمانی و روانی این کار را برای بچه ها به جا خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1750

به "کاشت ناخن برای بچه ها، دستپخت مادران ِ مُد ِ روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت ناخن برای بچه ها، دستپخت مادران ِ مُد ِ روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید