پیش بینی شرایط آب و هوای کشور در 25 دی 1400

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: برف و باران همراه با کاهش محسوس دما، این هفته بیشتر منطقه ها کشور را در بر می گیرد.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور در 25 دی 1400

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،خانم معصومه احمد، اضافه نمود: آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی کماکان در بیشتر نقاط کشور فعال خواهد بود و اوج بارش ها در دامنه زاگرس، استان های جنوب و جنوب شرق کشور و شرق کشور خواهد بود.

وی اضافه نمود: استان های فارش، بوشهر، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی بارش های شدیدی خواهند داشت که این امر می تواند منجر به آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب گردد.

احمدی گفت: این شرایط را در استان هرمزگان، تنگه هرمز و جزایر جنوبی کشور پیش بینی می کنیم و با شدت کمتر همین شرایط را در شمال غرب، سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز خواهیم داشت که بارش ها در منطقه ها سردسیر به شکل برف خواهد بود.

وی توضیح داد: فردا نیز بارش ها در منطقه ها شرقی و منطقه های از غرب کشور مشاهده خواهد شد ضمن اینکه شدت بارش ها در جنوب کشور و شرق آن خواهد بود که در این منطقه ها، هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: از اواسط هفته، یک سامانه نو بارشی از شمال و شمال غرب کشور خواهیم داشت که به نظر می رسد شدت و عمده بارش ها در شمال غرب و سواحل خزر باشد که شدت آن می تواند به حد آبگرفتگی معابر نیز برسد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی فعال در جنوب کشور روز چهارشنبه از شرق کشور خارج خواهد شد.

احمدی بعلاوه از کاهش دمای محسوس بین 7 تا 9 درجه سانتیگراد در سراسر کشور اطلاع داد و گفت: این سرما ابتدا از شمال تا غرب کشور است و به تدریج تا مرکز و نیمه شرقی کشور کشیده خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در تهران نیز تا دو روز آینده به تناوب بارندگی و کاهش محسوس دما در روز های سه شنبه و چهارشنبه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2219

به "پیش بینی شرایط آب و هوای کشور در 25 دی 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای کشور در 25 دی 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید