ناتو: حضور هری ترومن نشان از توانمندی ما در برابر روسیه است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، کِرتیس اسکاراپُتی (Curtis Scaparrotti) فرمانده ارشد ناتو در اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در اظهاراتی گفت: ناو هواپیمابر یو اِس اِس هری ترومن (USS Harry Truman) (متعلق به نیروی دریائی امریکا) در آتلانتیک شمالی نشانی از توانمندی ما در قبال مسکو به شمار می آید.

ناتو: حضور هری ترومن نشان از توانمندی ما در برابر روسیه است

فرمانده ارشد ناتو در این خصوص گفت: ما آموزش دیده و آماده ایم و از آتلانتیک حفاظت خواهیم کرد.

وی با اشاره به کوشش مسکو برای به روزرسانی قابلیت های نظامی روسیه اضافه نمود: ناتو باید توانمندی های خود را افزایش دهد تا در حوزه قابلیت های جنگی دست برتر را داشته باشد.

کِرتیس اسکاراپُتی در ادامه افزود که ناتو با این اقدام باید به روسیه را هشدار داده است.

این در حالیست که 17 مهر ماه امسال، ناو هواپیمابر یو اِس اِس هری ترومن (USS Harry Truman) متعلق به نیروی دریائی امریکا همراه با 6 هزار تفنگدار آمریکائی برای شرکت در بزرگترین رزمایش رزمایش نظامی ناتو از سال 2002 میلادی به سوی نروژ - کشوری که در همسایگی روسیه قرار دارد- حرکت کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، رزمایش آتی موسوم به Trident Juncture در نروژ از 25 ماه جاری میلادی (3 آبان ماه) تا 7 نوامبر (16 آبان ماه) و در بحبوحه تنش ها میان روسیه و غرب برگزار خواهد شد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نیز چندی پیش در این باره خاطرنشان کرد: از ناظران روسیه برای حضور در رزمایش آتی موسوم به Trident Juncture در نروژ دعوت نموده ایم. از تمامی اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله روسیه دعوت شده است تا ناظران خود را برای حضور در این رزمایش اعزام نمایند. رزمایش مذکور یکی از بزرگترین مانورهای نظامی در سال های اخیر است. 45 هزار نفر از 31 کشور در آن مشارکت خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 101

به "ناتو: حضور هری ترومن نشان از توانمندی ما در برابر روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو: حضور هری ترومن نشان از توانمندی ما در برابر روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید