فریبرز عسکری: برخی بازیکنان برای ما مانند لشگر پنهان هستند، شرایط تکواندو مانند وزنه برداری شده است، دوستان خیلی دلواپس نباشند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: برخی بازیکنان با وجود شانس کم کسب سهمیه المپیک برای بازیکنان اصلی ما مانند لشگر پنهان هستند.

فریبرز عسکری: برخی بازیکنان برای ما مانند لشگر پنهان هستند، شرایط تکواندو مانند وزنه برداری شده است، دوستان خیلی دلواپس نباشند

فریبرز عسکری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران ، در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات فینال گرندپری گفت: مسابقات خیلی خوب و سنگین بود و ما از قبل می دانستیم مسابقات فینال که با حضور 16 بازیکن برتر رنکینگ جهان در هر وزن برگزار می شود، مسابقات خیلی سختی برای ما خواهد بود. متأسفانه اعزام ما با مشکلاتی روبه رو بود که به ما لطمه زد. اعضای تیم ملی با تأخیر در امارات حاضر شدند و من نیز با تأخیر دوباره به جمع ملی پوشان ملحق شدم که شرایط ما را به هم ریخت.

وی شرح داد: همان طور که در مصاحبه قبلی گفتم قصد نداریم چیزی را توجیه کنیم، اما ملی پوشان ما مغلوب بازیکنانی شدند که یا موفق به کسب مدال طلا شدند یا به مدال رسیدند. از حق نگذریم حریفانی که با آنها روبه رو شدیم بازیکنان خیلی خوبی بودند و ما باید بیشتر از قبل کار کنیم و کوچکترین اشتباهی در مسابقات نداشته باشیم. همیشه در مسابقات نیز به بازیکنان گفتم اگر در زمین کار و تلاش خود را انجام بدهند، در صورت باخت نیز اتفاق خوبی برای ما افتاده است. در مسابقات امارات این رخ داد و بچه ها از پیش بازنده نبودند و کم فروشی نداشتند، اما در مواقعی حریف بهتر از ما عمل می کند یا روز، روز آنها نبود.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: در مسابقات گرندپری منچستر ما خیلی از حریفان را با اختلاف نزدیک بردیم و در این مسابقات نیز مغلوب آنها شدیم. فکر نمی کنم شکست در مسابقات امارات اتفاق خیلی عجیبی باشد و یک اتفاق ورزشی است و قطعاً ما را قبل از میدان بزرگ جهانی هوشیارتر خواهد کرد تا تلاش خود را بیشتر و با آمادگی و عزم بهتر به سمت هدف خود که مسابقات جهانی است، حرکت کنیم.

عسکری در پاسخ به این سؤال که بیش از اندازه فرصت را در اختیار برخی بازیکنان قرار نداده است، گفت: فکر می کنم این سؤال برگرفته از نظرات کارشناسان باشد و باید آنها قوانین را کامل بدانند. ممکن است جامعه رسانه ای همه قوانین در سطح جهانی را ندانند و تنها بخشی را بدانند، اما یک کارشناس باید نسبت به تمام قوانین آگاهی داشته باشد. براساس قوانین برخی چیزها دست ما نیست. من در جایی خواندم که چرا میرهاشم حسینی را به مسابقات اعزام نکردیم، این در حالی است که امتیاز میرهاشم حسینی باعث شده است او در میان 16 بازیکن برتر جهان حضور نداشته باشد و در این شرایط من چگونه می توانم او را اعزام کنم؟

وی درباره انتقاداتی که به اعزام ابوالفضل یعقوبی اجرا شده است، اظهار داشت: ابوالفضل یعقوبی در مسابقات تیمی جام جهانی نشان داد بازیکن دست و پا بسته ای نیست، اما در مسابقه در لحظاتی تمرکز خود را از دست می دهد و در برخی مواقع نیز کاملاً از حریف خود برتر است. در مسابقات فینال گرندپری نیز در وزن دوم المپیک تنها شرایط اعزام او را داشتیم و اگر یعقوبی را اعزام نمی کردیم شانس خود را از دست می دادیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: در دراز مدت برنامه ما این است بچه هایی که شرایط کسب سهمیه المپیک را دارند با تمام قوا روی آنها سرمایه گذاری کنیم و بچه هایی که چنین شرایطی را دارند نیز از دست نمی دهیم. در مسابقات کسب المپیک ریو، بهنام اسبقی با وجودی که مدت ها به دلیل مصدومیت از میادین دور بود، به دلیل اینکه یعقوبی رقبا را شکست می داد، رنکینگش تغییر نمی کرد. همین شرایط برای مهدی خدابخشی نیز وجود داشت و دلیل آن برتری مسعود حجی زواره مقابل رقبای نزدیک او بود.

عسکری با تأیید اینکه برخی بازیکنان با وجود شانس کم کسب سهمیه المپیک برای بازیکنان اصلی ما مانند لشگر پنهان فعالیت می کنند، گفت: این موضوع مطلب خیلی مهمی است که برخی کارشناسان ما توجه نمی کنند. در حال حاضر شرایط مسابقات تکواندو مانند رقابت های وزنه برداری شده است. بیرون میدان مسابقات، مربیان تکواندو نیز مانند مربیان وزنه برداری که برای انتخاب وزنه ها با یکدیگر جنگ می کنند، برای اعزام بازیکن در حال برنامه ریزی و رقابت هستند. ضمن اینکه در هر دوره مسابقات گرندپری قوانین در حال تغییر است و ما باید خیلی هوشیار عمل کنیم، اما دوستان نیز خیلی دلواپس نباشند و برای اینکه این اتفاق رقم بخورد اواسط دی ماه مسابقات آزاد کشوری را برای مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: کارشناسان در مسابقات قهرمانی کشور مشاهده خواهند کرد تمام نیروهای تکواندو باید در مسابقات حاضر شوند. اگر بازیکنی همه را شکست بدهد بهترین نفر ایران است و دیگر در صورت شکست در مسابقات برون مرزی نیز به عنوان بهترین بازیکن ایران در مسابقات حضور پیدا می کند. ما دراین مقطع امکان این کار را نداشتیم و باید بازیکنان که دارای رنکینگ بودند را به مسابقات اعزام می کردیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص اینکه در فاصله کمتر از دو سال تا المپیک امکان پر کردن فاصله تکواندو ایران در اوزان مختلف با بازیکنان برتر جهان وجود خواهد داشت، گفت: در برخی اوزان قطعا این اتفاق می افتد اما ممکن است در برخی دیگر از اوزان نیز این امکان وجود نداشته باشد. تیم کره جنوبی در شرایطی قرار گرفته است که از چهار وزن المپیک در سه وزن شرایط فوق العاده ای دارد و بازیکنان این کشور جز نفرات اول یا دوم رنکینگ هستند. اما این شرایط نیز به این معنی نخواهد بود که تیم کره جنوبی در مسابقات مهم و معتبر قهرمان جهان یا آسیا شود و همانطور که دیدید در بازی های آسیایی ما به آنها رسیدیم.

عسکری در ادامه بیان نمود: این اتفاق نیز به این دلیل بود که بازی های آسیایی در 5 وزن برگزار شد و کره ای ها در بقیه اوزان مشکل داشتند و مسابقات جهانی نیز در 8 وزن برگزار خواهد شد. بازی های آسیایی در 5 وزن و مسابقات جهانی در 8 وزن برگزار خواهد شد. اوضاع ما در وزن اول و چهارم المپیک خیلی خوب است. در وزن دوم المپیک شرایط به گونه ای رقم خورده است که در چند ماه آینده قطعا در رنکینگ بالا قرار خواهیم گرفت. مشکل ما در وزن سوم المپیک است و امیدوارم مهدی خدابخشی هر چه سریعتر به شرایط آرمانی خود برشود.

وی در سرانجام اظهار داشت: در حال حاضر دو بازیکن نوجوانان ما که در مسابقات المپیک جوانان مدال کسب کردند رنکینگشان از مهدی خدابخشی بالاتر رفته است. خدابخشی در حال حاضر رنکینگ 24 جهان است و خسروی و اشکوریان با مدال طلای المپیک جوانان به رتبه بیست و یکم صعود کردند. البته این بدین معنا نیست که شرایط دو ملی پوش جوان ما از مهدی خدابخشی بهتر است. شرایط مسابقات گرندپری نیز با جوانان متفاوت است. ما به دنبال این هستیم این بچه ها را رفته رفته آماده کنیم و در چند مرحله گرندپری محک بزنیم تا بتوانیم این وزن را مانند سه وزن دیگر رشد بدهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 140

به "فریبرز عسکری: برخی بازیکنان برای ما مانند لشگر پنهان هستند، شرایط تکواندو مانند وزنه برداری شده است، دوستان خیلی دلواپس نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریبرز عسکری: برخی بازیکنان برای ما مانند لشگر پنهان هستند، شرایط تکواندو مانند وزنه برداری شده است، دوستان خیلی دلواپس نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید