روسیه خواهان تضمین تداوم اجرای برجام شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی با قدردانی از پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود در برجام، از آژانس خواست که اجرای باثبات این توافق را تضمین کند.

روسیه خواهان تضمین تداوم اجرای برجام شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از العالم میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام خواهان اجرای باثبات برجام شد.

وی گفت: انتظار داریم که آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایفای نقش خود به عنوان یک داور بی طرف در تامین زمینه ای پایدار برای تداوم اجرای برجام ادامه دهد.

اولیانوف توضیح داد که طرف روسی برای تداوم و اجرای کامل این توافق هسته ای که تضمین کننده منافع کل جامعه جهانی است، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی با اشاره به دوازدهمین گزارش فصلی آژانس پیرامون اجرای برجام، بر پایبندی ایران به همه تعهدات خود تاکید و تشکر کرد که تهران حتی در شرایط سخت کنونی دارای چنین رویکردی است.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافقی است میان ایران و 6 قدرت جهانی که در سال 2015 برای برطرف تحریم های بین المللی علیه ایران امضا شد.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت امسال برخلاف قطعنامه 2231 سازمان ملل خروج کشورش را از این توافق اعلام نموده و تحریم های برطرف گردیده را بازگرداند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 74

به "روسیه خواهان تضمین تداوم اجرای برجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان تضمین تداوم اجرای برجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید