رتبه خوزستان در حوزه تعاونی ها تناسبی با نرخ بیکاری ندارد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، امید حاجتی پنجشنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال خوزستان که با حضور وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در استانداری خوزستان برگزار گردید، با بیان اینکه در حوزه اشتغالزایی یک خطای استراتژیک در حوزه حمایتی مرتکب شدیم، اظهار کرد: حمایت با موضوع ایجاد اشتغال است در حالی که اشتغال پایدار در گروی فراوری پایدار بوده و فراوری پایدار هم باید بازار محور باشد.

رتبه خوزستان در حوزه تعاونی ها تناسبی با نرخ بیکاری ندارد

وی اضافه نمود: چون فراوری پایدار شکل نمی گیرد، عمدتا مقیاس های مالی نداریم و تسهیلات اعطایی هم عمدتا برای فراوریات خرد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان بیان نمود: پرداخت تسهیلات به فراوریات خرد در حقیقت مقیاس های مالی ندارد و در نتیجه توان رقابت هم نخواهد داشت.

حاجتی با بیان اینکه استانی مثل خوزستان دارای مزیت هایی برای سرمایه گذاری های بزرگ است، ادامه داد: باید در راستای فراوری و اشتغال ملی بیشتر حرکت کرد و البته این به معنای فراموش کردن فراوریات خرد نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: در حوزه تعاونی ها رتبه دوم کشور را داریم ولی این دوم بودن خوزستان هیچ تناسبی با معضلات و مسائل استانی خصوصا در زمینه اشتغال و یا کاهش نرخ بیکاری ندارد.

حاجتی بیان نمود: آمار بیکاری خوزستان در سال 96 رتبه سوم کشور بوده که در تابستان امسال نیز به رتبه دوم کشور رسیده است؛ اگر اینگونه پیش برود به رغم رتبه دوم خوزستان در فراوری ناخالص ملی به رتبه اول کشور در بیکاری خواهیم رسید.

وی ادامه داد: رتبه خوزستان از نظر جامعه تحت پوشش بهزیستی در کشور یکم و از نظر جامعه تحت پوشش کمیته امداد 6 کشور است؛ نتیجه آن افزایش آمار خودکشی در شهرهای خوزستان آن هم در شهرهای مختلف با نرخ بالای بیکاری مثل شادگان و مسجدسلیمان است.

حاجتی با اشاره به افزایش مسائل اجتماعی، بیکاری و فرهنگی در خوزستان گفت: سایه سنگین نفت باعث شده که توسعه بخش های دیگر محقق نشود و اکنون که نفت از بعضی شهرها رفته دیگر با ظرفیت های فعلی شاید نتوان کاری برای آنها انجام داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان تأکید کرد: برای مناطق نفتخیز استان امتیازی برای سرمایه گذاری قائل شوند تا آنها نیز از توسعه در بخش های مختلف بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 197

به "رتبه خوزستان در حوزه تعاونی ها تناسبی با نرخ بیکاری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه خوزستان در حوزه تعاونی ها تناسبی با نرخ بیکاری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید