دولت برای حل مسائل شرکت های کشتیرانی اهتمام جدی دارد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، جلسه دیدار مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران شرکت های مرتبط با کشتیرانی عصر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گردید.

دولت برای حل مسائل شرکت های کشتیرانی اهتمام جدی دارد

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه برنامه دشمنان ملت ایران شناسایی و تحریم گلوگاههای اصلی اقتصاد کشور است تا از این طریق زندگی و معیشت مردم را در فشار و تنگنا قرار دهند، گفت: در این راستا مهمترین هدفگذاری آمریکایی ها این است که جریان واردات کالا به کشور اعم از مواد اولیه فراوری و کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم با مشکل روبرو گردد.

معاون اول رییس جمهور اضافه نمود: در این شرایط و در دوره تحریم، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور، بار سنگینی دوش دارد و در شرایطی که شرکت های کشتیرانی خارجی بدلیل تحریم، همکاری خود را با ایران قطع نموده اند، مسئولیت و بار مضاعفی بر دوش شرکت های داخلی واقع شده است تا روند واردات و صادرات کالا بدلیل محدودیت در بخش حمل و نقل متوقف نگردد.

جهانگیری از کوشش و همت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت های مرتبط با حمل و نقل دریایی بخاطر یاری به پیشبرد برنامه های اقتصادی کشور و استمرار فعالیت با وجود فشارها و تحریم های آمریکا قدردانی کرد و گفت: با توجه به نقش مهم هزینه های حمل و نقل در معین قیمت کالا، انتظار دولت از شرکت های کشتیرانی این است که در مقطع فعلی و شرایط حساس کنونی، با همت مضاعف، هزینه های حمل و نقل را تا حد امکان کاهش دهند و اجازه ندهند جریان واردات و صادرات کشور با کندی روبرو گردد.

وی همچنین با اشاره به تکمیل ناوگان دریایی و واردات انواع کشتی و شناور به کشور، این اقدام را کاری مهم و بزرگ توصیف و اعلام نمود: خوشبختانه با یاری همه بخش ها، قرارداد و ساز و کارهای لازم برای این موضوع ظرف مدت زمانی کوتاه به خاتمه رسید و تعدادی کشتی و شناور در اختیار کشور نهاده شد.

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت اهتمام جدی دارد مهمترین مسائل و موانع پیش روی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های مرتبط نظیر تامین سوخت، مسائل مالیاتی، کمبود کانتینر و سایر موانع را برطرف و در صورت احتیاج کوشش خواهد شد در دوره تحریم، مقررات و قوانینی که مانع فعالیت این شرکت ها هستند اصلاح گردد تا کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل دریایی بدون دغدغه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

جهانگیری همچنین با اشاره به ظرفیت های گسترده کشور در بخش حمل و نقل دریایی، توضیح داد: ایران می تواند خدمات فراوانی در بخش حمل و نقل دریایی و ترانزیت کالا به سایر کشورها ارائه و از این طریق کسب درآمد کند.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اضافه نمود: آمریکا در کوشش است تا مهمترین منبع درآمدی کشور یعنی فروش نفت ایران را متوقف کند و به تصور خودشان می خواستند میزان فروش نفت ایران را به صفر برسانند که به فضل الهی موفق نشدند.

وی اضافه نمود: خوشبختانه تا کنون توانسته ایم به میزان مورد احتیاج نفت بفروشیم و به منابع مالی آن دست پیدا کنیم ضمن آنکه میزان صادرات غیرنفتی کشور نیز به اندازه ای است که با درآمدهای حاصل از آن می توان کشور را اداره کرد.

در این جلسه محمد سعیدی رییس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مدیران کشتیرانی، مهمترین دغدغه ها و موانع پیش روی فعالیت خود را مطرح کردند و با اشاره به نقش پراهمیت کشتیرانی در اقتصاد کشور بویژه در شرایط تحریم، خواهان حمایت و نگاه ویژه دولت برای برطرف تنگناها از این بخش مهم شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 164

به "دولت برای حل مسائل شرکت های کشتیرانی اهتمام جدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای حل مسائل شرکت های کشتیرانی اهتمام جدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید