گفتگوی مرکل و اردوغان درباره تحولات مدیترانه شرقی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از طریق ارتباط ویدیویی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، درباره تحولات مدیترانه شرقی رایزنی کرد.

گفتگوی مرکل و اردوغان درباره تحولات مدیترانه شرقی

رئیس جمهورترکیه در این گفتگو از عملکرد کشورهای غربی در خصوص تحولات مدیترانه و حمایت آنها از یونان انتقاد کرده است.

اردوغان همچنین از تلاش های آلمان برای میانجیگری میان آنکارا و آتن نیز استقبال کرده است.

نکته عجیب درباره تحولات میترانه شرقی آن است که فرانسه با عملکرد خود در حال سوق دادن این جریان به سمت یک بحران واقعی است.

در همین رابطه روز گذشته خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، فرانسوی ها را متهم کرد که مثل مافیا رفتار می کنند.

وی در این باره اضافه کرد: در این میان، مافیاهایی حضور دارند که رفتارشان قابل درک نیست. برای مثال، فرانسه. شما نه کشور حافظ صلح محسوب می شوید چراکه عملاً توافقی در این باره با کشورهای منطقه ندارید؛ و نه حتی در این مورد بخصوص کننده اتحادیه اروپا به حساب می آیید. پس به چه حقی در مسائل این منطقه مداخله می کنید.

آکار خطاب به فرانسه اضافه کرد: اگر می خواهی دستِ تنها ادای قهرمان ها را در بیاوری، باید بدانی که دوره گانگستربازی و مافیاگری به سر آمده.

او اضافه کرد: ترکیه نمی پذیرد بعضی ها از هزاران کیلومتر آن ورتر بیایند؛ قلدری و اعاده حق کنند و نقش فرشتگان محافظ را بازی کنند.

وی خطاب به یونان نیز مدعی شد: اگر همه دنیا را هم جمع کنی نمی توانی به ما بقبولانی که حاصل ضرب دو در دو می شود پنج. قبرس (شمالی) مسئله ملی ترکیه است و ما مثل سال های 2020 و 1974 از حق مردم این منطقه (ترک نشین) دفاع می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1407

به "گفتگوی مرکل و اردوغان درباره تحولات مدیترانه شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مرکل و اردوغان درباره تحولات مدیترانه شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید