گشایش خط اعتباری چین، 7طرح بزرگ از ال سی چین تامین اعتبار شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: مدیر عامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر تامین اعتبار 7 طرح بزرگ از محل خط اعتباری چین به ارزش 1.9 میلیارد یورو گفت: درصدد ایجاد صندوق تامین سرمایه با همکاری بانکهای کشاورزی و مسکن هستیم.

گشایش خط اعتباری چین، 7طرح بزرگ از ال سی چین تامین اعتبار شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت ایام دهه فجر در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شده بود با اشاره به تامین اعتبار 26 طرح بزرگ توسط بانک صنعت و معدن گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری 600 میلیون یورو و 1600 میلیون تومان موجب اشتغال زایی 3 هزار نفر در بخش عمومی و خصوصی شد.

وی اضافه نمود: همچنین 114 طرح کوچک و متوسط با سرمایه گذاری 250 میلیارد تومان توسط بانک صنعت و معدن عملیاتی شده و موجب اشتغال زایی 2300 نفر شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به صنعت ایران در بخش صنعت و معدن طی سال گذشته گفت: در بخش تسهیلات در سال گذشته رتبه پانزدهم بودیم و رتبه سوم را داشتیم، در امسال سهم مان در اعطای تسهیلات به 22 رسیده است.

افخمی با اشاره به اینکه در ده ماهه گشته 7 هزاهر و 800 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن مصوب شده است توضیح داد: سه هزا رو 200 میلیارد تومان از این منابع به انعقاد رسیده و در سه، چهار ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. از این رقم 2700 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تحریم و محدودیت های نظام بانکی در سالهای اخیر از بلوکه شدن منابع اقتصادی ایران در بعضی کشورها مانند چین، سخن گفت و اضافه نمود: تفاهمی بین ایران و چین صورت گرفته که به موجب آن طی 4، 5 ماه گذشته بانک صنعت و معدن اولین ال سی فولادی (فولاد سپیددشت) باز کرد؛ همچنین فولاد قائنات و فولاد میانه از محل خط اعتباری چین تامین اعتبار خواهند شد.

افخمی اضافه نمود: 4 طرح دیگر نیز تامین اقتصادی خواهد شد که ال سی آن در انتها سال 2013 به چین ابلاغ شده و ظرف یک تا دوماه آینده باز خواهد شد؛ رقم 7 طرحی که از خط اعتباری چین تامین اعتبار شده 1.9 میلیارد یورو بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین از گشایش ال سی 450 میلیون یوروی برای پتروشیمی مسجدسلیمان تا یک ماه آینده اطلاع داد و گفت: بعد از روان سازی خط اعتباری چین سایر بانکها هم می توانند در این زمینه فعالیت نمایند.

افخمی به رابطه بانک صنعت و معدن با صندوق توسعه ملی اشاره نمود و اضافه نمود: در سال های 90 و 91 بیش از 6 میلیارد دلار قرارداد بین بانک و صندوق امضاء شده است؛ در حال حاضر از این رقم حدود 4.4 میلیارد دلار به صورت قرارداد عملیاتی شده و امیدواریم تا انتها سال عملیاتی گردد.

وی ادامه داد: در 9 ماهه اونل امسال بیش از 1.3 میلیارد دلار گشایش اعتبار در بانک صنعت و معدن داشتیم؛ اکثر پروژه هایی که بانکها به خصوص بانک صنعت و معدن نسبت به تامین اعتبار آنها اقدام می نماید پروژه های بزرگ هستند. اما در جهان ثابت شده سهم واحدهای کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال بیشتر از واحدهای بزرگ می باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: قرار شده بانکی مجازی در داخل بانک صنعت و معدن به منظور ارائه خدمات بانکی و مشاوره ای به واحدهای کوچک تولیدی راه اندازی گردد؛ همچنین اخیرا تفاهمی بین بانک صنعت و معد با بانکهای مسکن و کشاورزی منعقد شده که موسسه تامین سرمایه ایجاد گردد، البته این فعلا در حد تفاهمنامه است و مراحل ایجاد آن تا نیمه سال آینده طول می کشد.

افخمی درباره معوقات این بانک گفت: در بانک صنعت و معدن دانه درشت چندن وجود ندارد چرا که تسهیلات در این بانک کاملا نظارتی است و براساس پیشرفت پروژه پرداخت می گردد.

وی ادماه داد: معوقات ما در قیاس با سایر بانکها بهتر است چرا که نسبت معوقات در بانک صنعت و معدن حدود 12 درصد است و تا انتها سال به زیر 10 درصد خواهد رسید.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 487

به "گشایش خط اعتباری چین، 7طرح بزرگ از ال سی چین تامین اعتبار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش خط اعتباری چین، 7طرح بزرگ از ال سی چین تامین اعتبار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید