گزارش، چین در حال نوسازی زرادخانه هسته ای خود است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، همزمان با افزایش تهدیدات آمریکا علیه چین، پکن طی سال های اخیر به نوسازی و توسعه زرادخانه هسته ای خود پرداخته است.

گزارش، چین در حال نوسازی زرادخانه هسته ای خود است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی گزارش داد که چین در حال حرکت به سوی تبدیل شدن به یک قدرت دنیای به وسیله مدرن سازی تسلیحات هسته ای هوایی، دریایی و زمینی خود است.

چین پنجمین کشوری بوده که یک سلاح هسته ای آزمایش نموده و یکی از 9 کشوری است که در حال حاضر دارای تسلیحات هسته ای است.

بر اساس گزارش سال 2006، پکن راهبرد هسته ای دفاع از خود را در پیش گرفته تا در برابر هرگونه حملات بازدارندگی وجود داشته باشد.

مقامات چین به صورت محرمانه تاکید نموده اند که هرگونه حمله هسته ای به این کشور پاسخی هسته ای را به دنبال خواهد داشت.

مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی گزارش داد که زرادخانه هسته ای چین در مقایسه با زرادخانه های هسته ای آمریکا و روسیه تا حدودی کوچک است اما در هر صورت چین که دومین ارتش بزرگ دنیا را دارد در سال 2018 حدود 250 میلیارد دلار برای تقویت نظامی خود هزینه نموده و سرمایه گذاری در زمینه تسلیحات هسته ای بیشترین سرمایه گذاری را جذب نموده و ممکن است که راهبرد دفاعی هسته ای خود را مورد بازبینی قرار داده باشد.

ترکیب توانایی های هسته ای آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در اوج مسابقه تسلیحاتی جنگ سرد 64 هزار کلاهک جنگی بود. پس از امضای توافق راهبردی کاهش تسلیحات در سال 1991، توافق راهبردی کاهش تهاجم در سال 2002 و توافق استارت جدید در سال 2010، سرهای جنگی پرقدرت در سال 2018 به 8 هزار و 290 سرجنگی کاهش یافت.

چین نخستین سلاح اتمی خود را در 16 اکتبر 1964 منفجر کرد و به عنوان یکی از کشورهایی که پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای را امضا ننموده، بدون محدودیت زرادخانه هسته ای خود را گسترش داده و در حال حاضر با 290 کلاهک هسته ای در صندلی سوم واقع شده است. در حالی که چین تا کنون تمرکزی بر بمب افکن های راهبری نداشته اما این موضوع در سال 2025 و زمانی که نیروی هوایی چین بمب افکن راهبردی اچ-20 را که قادر به حمل کلاهک هسته ای است عرضه کند تغییر خواهد نمود.

این سامانه پرتاب هوایی جدید بُردی 8500 کیلومتری داشته و به بمب افکن بی-2 آمریکا شباهت دارد.

چین تعدادی از تاسیسات زیرزمینی خود را برای محافظت از تسلیحات معمول و هسته ای خود در برابر حملات دشمن ایجاد نموده است اما پس از آنکه آمریکا توانایی خود در حمله به تاسیسات زیرزمینی را در جنگ خلیج فارس در سال 1991 نشان داد، چین اقدام به ساخت هزاران تونل جدید کرد.

بازدارندگی هسته ای پیشرفته چین با موشک های متعددی صورت می گیرد. موشک دانگ فنگ-5 با سوخت مایع بوده که موشکی بالستیک بین قاره ای است که در سال های دهه 2000 توسعه یافت. موشک DF-31 که در سال 2006 توسعه یافته بردی حدود 7200 کیلومتر داشته و در سال 2007 این موشک با دریافت نام DF-31A توسعه یافت و به برد 11200 کیلومتری دست یافت.

مدرن سازی ارتش چین در دسامبر 2015 وارد مرحله جدید شد. زمانی که نیروی موشکی هسته ای و متعارف چین به شاخه ای مستقل در ارتش چین تبدیل شد.

این اقدام چین به دلیل افزایش تهدیدات هسته ای آمریکا و استقرار تسلیحات این کشور در اطراف چین صورت می گیرد.

دو هفته پیش وزارت دفاع آمریکا از تجهیز زیردریایی خود به موشک های اتمی تاکتیکی با قدرت تخریبی برابر با بمب اتمی که شهر هیروشیما در ژاپن را ویران کرد، اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا تابستان سال جاری هم از پیمان منع موشک های میان برد با روسیه خارج شد و عملا راه را برای استقرار چنین موشک هایی در اروپا و در نزدیکی مرزهای روسیه، باز کرد. مسکو و پکن آن اقدام را محکوم و تأکید کردند که واشنگتن در حال دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در دنیا است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 806

به "گزارش، چین در حال نوسازی زرادخانه هسته ای خود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، چین در حال نوسازی زرادخانه هسته ای خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید