کمیته علمی کرونا: دلتا همچنان کرونای غالب در کشور است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره شرایط کرونای اُمیکرون در کشور و بعلاوه مباحثی مبنی بر سویه دلمیکرون کرونا شرح داد.

کمیته علمی کرونا: دلتا همچنان کرونای غالب در کشور است

به گزارش ایسنا، طلعت مختاری آزاد - استاد گروه ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره شرایط امیکرون در کشور، گفت: فعلا هنوز سویه غالب دلتاست، اما کلا درباره عفونت های تنفسی محدود کردن انتقال از یک کشور به کشور دیگر، غیرممکن است.

وی اضافه کرد: اکنون تعداد زیادی از کشور ها امیکرون را گزارش کردند و اولین موردی هم که در ایران تایید شد، مسافری بود که از دبی آمده بود که سیستم کنترل قوی هم دارند؛ بنابراین ممکن است مسافری که وارد می گردد، در آن لحظه ظاهرا پاسخ تستش منفی باشد، اما چند روز بعد که ویروس در بدنش تکثیر می گردد، تستش مثبت گردد. ما هم جدا از جهان نیستیم. این ویروس در ایران وجود دارد، ولی امیدواریم باتوجه به پیکی که اخیرا گذراندیم و بسیاری از افراد به بیماری مبتلا شدند و افزایش واکسیناسیون، مانند بعضی کشور های اروپایی نشویم.

وی گفت: ویروس دارد تغییر می نماید. این ماهیت ویروس است. مانند ویروس آنفلوآنزا. ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران وقتی بعضی ویروس های کرونا را کاملا سکانس ژنی انجام می دهیم، گاهی مواردی می بینیم که نمی توانیم تصمیم بگیریم که دلتاست یا امیکرون است؛ بنابراین این را به سازمان جهانی بهداشت ارسال می کنیم تا با ویروس های دیگر مقایسه نمایند.

مختاری آزاد گفت: در بحث دلمیکرون نیز فعلا چنین چیزی تایید نشده، اما یکسری موتاسیون هایی مربوط به دلتا و موتاسیون هایی مربوط به امیکرون دیده می گردد و، چون در بعضی ویروس ها هر دوی این ها دیده می گردد، این موضوع پیش آمد تا شاید چنین چیزی ایجاد گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2163

به "کمیته علمی کرونا: دلتا همچنان کرونای غالب در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته علمی کرونا: دلتا همچنان کرونای غالب در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید