چین و ایران برای مبارزه با کرونا در کنار هم می ایستند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران گفت:چین و ایران در مبارزه با این بیماری واگیردار، در کنار هم می ایستند.

چین و ایران برای مبارزه با کرونا در کنار هم می ایستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (آدینه) در نشستی خبری در مورد ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا و فوت چند نفر گفت: چین به شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در ایران توجه جدی دارد و به خانواده درگذشتگان تسلیت عرض می نماید.

وی با بیان اینکه چین و ایران در مبارزه با این بیماری واگیردار، در کنار هم می ایستند، گفت: دولت و ملت ایران برای مقابله با این بیماری حمایت و یاری ارزشمندی را برای چین فراهم کردند و جناب آقای ظریف به عنوان اولین وزیر خارجه در دنیا ابراز همدردی و حمایت خود از چین را بیان کرد.

گنگ شوانگ اعلام کرد: چین مایل است با برقراری ارتباط و هماهنگی نزدیک با ایران و تقویت همکاری های دوجانبه به منظور مبارزه با بیماری واگیردار کوشش کند تا بتوانند به زودی بر شیوع این بیماری غلبه نموده و به طور مشترک از سلامت مردم دو کشور و امنیت بهداشت عمومی دنیا حفاظت نمایند.

لازم به ذکر است، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران در پی ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا امروز (آدینه) در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از پرچم ایران و چین و شعر سعدی که بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز. یک گوهرند، نوشت: در مبارزه با کووید-19، ملت چین در کنار ملت ایران می ایستند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سوم بهمن ماه در ابتدای شیوع کرونا در چین در پیامی توئیتری به زبان چینی با بیان اینکه در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در چین، دولت این کشور به موقع و قاطعانه پاسخ داد و مردم چین در سراسر این کشور متحد شدند و مردم این اطمینان را داشتند که چین در پیشگیری و کنترل و مقابله با این ویروس حتما پیروز خواهد شد، عنوان نمود: علیرغم مشکل پیش آمده، ایران همیشه در کنار مردم چین بوده است.

ظریف همچنین 15 بهمن ماه در توئیتی دیگر بعد از تماس تلفنی اش با همتای چینی بیان کرد که ایران قاطعانه از چین حمایت نموده و در کنار آن ایستاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 819

به "چین و ایران برای مبارزه با کرونا در کنار هم می ایستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و ایران برای مبارزه با کرونا در کنار هم می ایستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید