چین: اعتراضات هنگ کنگ در حال تبدیل به اغتشاشات است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سفیر چین در سازمان ملل در واکنش به ناآرامی های اخیر در هنک کنگ گفت که این اعتراضات در حال تبدیل شدن به اغتشاشات و خشونت است.

چین: اعتراضات هنگ کنگ در حال تبدیل به اغتشاشات است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژانگ جان سفیر چین در سازمان ملل روز آدینه به ناآرامی های اخیر در هنگ کنگ واکنش نشان داد.

وی گفت: اعتراضات هنگ کنگ واقعا در حال تبدیل شدن به اغتشاشات و خشونت بوده و ما نباید بیش از این به آنها اجازه دهیم که این رفتار سزاوار سرزنش را ادامه دهند.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

19 خرداد، شهروندان هنگ کنگی در اعتراض به تصویب لایحه ای در مجلس اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر می کرد؛ اما به گفته معترضین موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

25 خرداد ماه، کری لام فرماندار هنگ کنگ اعلام نمود در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد.

پیشتر نیز فرمانده نیروهای ارتش چین در هنگ کنگ اعلام نمود در پی وجود نگرانی از مداخلات خارجی، آماده است از حق حاکمیت پکن در این منطقه حفاظت کند. (جزئیات بیشتر)

هفته گذشته نیز یکی از مقامات وزارت دفاع چین اعلام نمود پکن به طور قانونی می تواند در امور هنگ کنگ دخالت کند و دولت آن باید برای حفظ نظم عمومی درخواست یاری کند.

همچنین، وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه گذشته در پاسخ به ادعاهای آمریکا گفت: از سیاستمداران خارجی می خواهد ارسال سیگنال های غلط درخصوص این رفتارهای خشونت آمیز [معترضان] را متوقف نمایند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 301

به "چین: اعتراضات هنگ کنگ در حال تبدیل به اغتشاشات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: اعتراضات هنگ کنگ در حال تبدیل به اغتشاشات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید