چامسکی ترامپ را مسئول قتل آمریکایی ها خواند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ایسنا نوشت: نوام چامسکی اظهار کرد، دونالد ترامپ با استفاده از همه گیری کرونا در راستای منافع انتخاباتی و پر کردن جیب تجارتهای عظیم، مسئول مرگ هزاران آمریکایی است.

چامسکی ترامپ را مسئول قتل آمریکایی ها خواند

نوام چامسکی، زبان شناس و فیلسوف آمریکایی در تبادل نظر با روزنامه گاردین اظهار کرد، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با تظاهر به اینکه منجی آمریکا در دوران شیوع کرونا است، از پشت به مردم کشورش خنجر زده است.

او در این تبادل نظر اظهار کرد، ترامپ بودجه دولت برای پژوهش و درباره امور درمان و بیماری های عفونی را به نفع شرکت های ثروتمند کاهش داده است.

وی اضافه نمود: کاهش بودجه این بخش کاری است که ترامپ هر سال انجام داده است. بنابراین برنامه او این است که این کاهش را ادامه دهد تا جایی که مطمئن گردد مردم تا جایی که ممکن است آسیب پذیر شده اند و می توانند تا آخرین حد ممکن آسیب ببینند اما این کار مسلما منافع اقتصادی و قدرت حامیان اصلی او را افزایش می دهد.

چامسکی همچنین اظهار کرد، دونالد ترامپ با وادار کردن فرمانداران ایالت ها به پذیرفتن مسئولیت مقابله با کرونا وظایف خود را ترک نموده است.

او در این باره گفت: این یک استراتژی عالی برای کشتن شمار گسترده ای از مردم و پیشبرد سیاست انتخاباتی او است.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال مقصر دانستن ترامپ در مرگ مردم آمریکا گفت: همینطور است اما اوضاع از این خیلی بدتر است زیرا او در سطح بین المللی نیز همینطور است. او به دنبال مقصر جلوه دادن دیگران برای پنهان کردن حملات مجرمانه خود علیه مردم آمریکا است.

این استاد دانشگاه اضافه نمود، تصمیم ترامپ برای قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت به مرگ مردم در یمن و سراسر قاره آفریقا خواهد انجامید.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1210

به "چامسکی ترامپ را مسئول قتل آمریکایی ها خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چامسکی ترامپ را مسئول قتل آمریکایی ها خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید