پکن ادعای حمله مرموز به دیپلمات های آمریکائی در چین را رد کرد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ژنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه از آمادگی این کشور برای همکاری با واشنگتن درخصوص ادعای حمله مرموز به دیپلمات های آمریکا در این کشور اطلاع داد.

پکن ادعای حمله مرموز به دیپلمات های آمریکائی در چین را رد کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: مقامات مرتبط چینی نتایج تحقیقات مربوط به این ماجرا را در اختیار طرف آمریکائی قرار دادند. تحقیقاتِ به انجام رسیده، هیچ دلیلی که بر اساس آن بتوان ردّی از حملات مرموز به دیپلمات های آمریکائی یافت را نشان نمی دهند.

گفتنی است، آمریکا چندی است که مدعی است کادر دیپلماتیک این کشور در کوبا و چین مورد حملات مرموز صوتی قرار گرفته و باید برای آنالیز بیشتر به آمریکا بازگردند؛ ادعاهائی که از طرف هاوانا و پکن مردود اعلام شده اند.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر در این خصوص اعلام نموده بود: گروهی از دیپلمات های این کشور در گوانجو چین را پس از اینکه علائم بیماری مرموزی در آنها دیده شد، به خانه بازگردانده است.

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: این بیماری که شبیه به یک آسیب مغزی است، همان بیماری است که پیش از این دیپلمات های آمریکایی در کوبا به آن دچار شده بودند.

هیثر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در گامی آینده گفته بود: بعد از تایید اینکه یکی از کارکنان دولت دچار یک حادثه پزشکی در جنوب چین شده است، وزارت خارجه آمریکا تیمی را برای آنالیز وضعیت سلامت کارکنان و خانواده های مقیم آنها در کنسولگری آمریکا در شهر گوانجو اعزام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 411

به "پکن ادعای حمله مرموز به دیپلمات های آمریکائی در چین را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن ادعای حمله مرموز به دیپلمات های آمریکائی در چین را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید