وزیر نیرو: عملکرد کشور در مقابله با سیلاب شاخص جهانی می گردد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، اهواز - خبرنگاران - وزیر نیرو گفت: پس از عبور از شرایط فعلی و ثبت اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف مهار سیلاب با وجود همه مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرد ، عملکرد کشور در برخورد با آن در جهان به عنوان شاخص جهانی شمرده می گردد.

وزیر نیرو: عملکرد کشور در مقابله با سیلاب شاخص جهانی می گردد

به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان گفت: سیلاب اخیر در خوزستان اگر بی سابقه نبود اما می توان نام کم سابقه را بر آن نهاد.

وی با اشاره به این که به رغم همه مسائل در استان خوزستان تنها برق 91 روستا آن هم به خاطر رعایت نشدن نکات ایمنی قطع است گفت:در سایر مناطق دراین زمینه مسئله ای وجود ندارد.

وزیر نیرو گفت: سازه های بزرگی مثل سدهای گتوند و کرخه برای نخستین بار در دوران بهره برداری به این میزان ارتفاع آب رسیدند لذا باید دستورالعمل های در این راستا رعایت کنیم.

وی ادامه داد: شروع فرایند کاهش خروجی سدها در دست انجام است و به استناد محاسباتی که صورت گرفته شرایطی پیش آمده که در یک بازه زمانی کوتاه مدت می توانیم مقداری از خروجی ها را به نفع کاهش فشار روی مناطق پایین دست به ویژه در مقطع اهواز کاهش دهیم و در خاتمه این دوره چند روزه به اتکا اطلاعات جدیدی که دریافت می گردد محاسبات مجددی صورت بگیرد.

اردکانیان گفت: به منظور کاهش فشار بر سد کرخه براساس تصمیم وزارتخانه حجم نگهداری آب در مخزن سیمره افرایش می یابد تا با کاهش این فشار امکان کاهش خروجی از سد کرخه را داشته باشیم.

وزیر نیرو برای آنالیز وضعیت سیل خوزستان، برای دومین بار در فروردین ماه، روز دوشنبه وارد اهواز شد.

در پی بارش شدید باران در بالا دست خوزستان در فروردین سال جاری و رهاسازی آب از سدهای کرخه و دز ، بیشتر مناطق حاشیه 2 رودخانه دز و کرخه درگیر سیلاب شده اند.

7164/6068

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 219

به "وزیر نیرو: عملکرد کشور در مقابله با سیلاب شاخص جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: عملکرد کشور در مقابله با سیلاب شاخص جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید