وزیر دارایی جدید یونان معرفی گردید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: دفتر رئیس جمهور یونان اظهار داشت که اقلیدس تساکالاتوس اقتصاددان و مذاکره کننده ارشد در گفتگوهای اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به عنوان وزیر دارایی جدید یونان معرفی شده است.

وزیر دارایی جدید یونان معرفی گردید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر رئیس جمهور یونان ضمن معرفی اقلیدس تساکالاتوس به عنوان وزیر دارایی جدید این کشور اضافه نمود: وی ساعت 17 به وقت گرینویچ سوگند یاد خواهد نمود.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی سابق یونان امروز دوشنبه در حالی از سمت خود استعفا نموده است که بیشتر یونانی ها در همه پرسی روز گذشته با طرح ریاضت اقتصادی وام دهندگان بین المللی مخالفت نموده بودند.

واروفاکیس با انتشار بیانیه ای تاکید نمود که آلکسیس تسیپراس نخست وزیر بر این باور است که استعفای من به هموار شدن راستا برای دستیابی به یک توافق جدید یاری خواهد نمود.

بیش از 61 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با شرایط درخواستی وام دهندگان بین المللی برای اعطای یاری های اقتصادی جدید به این کشور مخالفت کردند.

واروفاکیس هفته گذشته در اظهارات تندی نهادهای اقتصادی بین المللی را به تروریسم علیه مردم یونان متهم کرد و گفت: نهادهای بین المللی قصد ارعاب مردم یونان را دارند تا سیاست های ریاضتی بیشتری را بپذیرند.

یونان به خاطر بحران بدهی در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1154

به "وزیر دارایی جدید یونان معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی جدید یونان معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید