واکنش ظریف به تصمیم اخیر مجلس عوام کانادا در خصوص ایران

به گزارش تور ایتالیا ارزان، وزیر امور خارجه کشورمان اقدام اخیر مجلس عوام کانادا در خصوص ایران را به ضرر این کشور خواند.

واکنش ظریف به تصمیم اخیر مجلس عوام کانادا در خصوص ایران

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف بامداد روز پنج شنبه در جریان بازگشت از آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران در واکنش به تصویب طرح محدود نماینده روابط با ایران در مجلس عوام کانادا و مطرح کردن بعضی ادعاها در این نهاد قانونگذاری علیه نهادهای نظامی کشور بیان کرد: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی در خصوص ایران وجود داشته و هنوز نیز علی رغم اینکه دولت کانادا عوض شده و این دولت با دیدگاه های دیگری وارد صحنه شده، این فشارهای سیاسی توسط تندروها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این سیاست های تندروانه علیه ایران به ضرر کانادا خواهد بود و در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی نیست، اضافه نمود: متحدان آنها در منطقه اشتباهات و جنایت هایی را مرتکب شده اند و آنها در برابر این اقدامات سکوت نموده اند و در مقابل متاسفانه جمهوری اسلامی ایران را متهم به جنایاتی می نمایند که متحدان خودشان در منطقه انجام داده اند.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان با بیان اینکه ایران همیشه در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است، ادامه داد: اگر کوشش ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با تروریسم در منطقه نبود، شاید اکنون شرایط دیگری در منطقه حاکم بود.

ظریفاضافه نمود: امیدوارم کشورهای غربی کمتر تحت تاثیر این نوع جوسازی ها قرار بگیرند و خودشان نیز وارد این جوسازی ها نشوند و با سیاست مستقل نسبت به ایران تصمیم بگیرند.

وی گفت: باعث تاسف است که دولت کانادا از سیاست های خود در خصوص ایران این گونه عمل کند.

وزیر امور خارجه در بخش دیگر از گفت وگوی خود با خبرنگاران با اشاره به نتایج سفر دو روزه اش به آفریقای جنوبی و ملاقاتش با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور این کشور و همچنین برگزاری جلسات کارشناسی بین کارشناسان ایران و آفریقای جنوبی گفت: ملاقات با آقای رئیس جمهور، ملاقات کاری خوبی بود. در این ملاقات در ارتباط با روش ها و ساز و کارهای گسترش روابط دو جانبه گفت و گو و رایزنی شد. ایشان در این جلسه گفتند که به هیات های کارشناسی و مقامات این کشور دستور می دهند که مطالعات لازم را برای ساز و کارهای گسترش روابط دو کشور انجام دهند.

ظریف ادامه داد: همچنین در جریان این سفر تصمیم گرفته شد که ظرف چند هفته آینده هیات های کارشناسی از سوی آفریقای جنوبی به تهران بیایند تا در جریان گفت و گو با همتایان ایرانی خود زمینه های همکاری بین دو کشور را نهایی نمایند.

وی همچنین بیان کرد: در مجموع اراده سیاسی خوبی در مقامات آفریقای جنوبی برای گسترش همکاری های دو کشور وجود دارد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1150

به "واکنش ظریف به تصمیم اخیر مجلس عوام کانادا در خصوص ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به تصمیم اخیر مجلس عوام کانادا در خصوص ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید