واتس اپ با صدور این بیانیه از تعهد خود به امنیت سخن گفت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، البته در همان متن منتشره در بلاگ واتس اپ اشاره شده است که با پیوستن افراد بیشتری به این نرم افزار، محفوظ نگاه داشتن مکالمات کاربران به امری مهم تر از همیشه مبدل شده است.

واتس اپ با صدور این بیانیه از تعهد خود به امنیت سخن گفت

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

واتس اپ با صدور بیانیه ای جدید اظهار کرد که 2 میلیارد کاربر دارد. این، یعنی بیش از یک چهارم جمعیت جهان در این نرم افزار پیام رسان حضور دارند.

واتس اپ با صدور این بیانیه از تعهد خود به امنیت سخن گفت که پیش از این، توسط برخی از قانون گذاران و سیاست مداران کشور های مختلف مورد انتقاد گرفته بود.

در این بیانیه که در بلاگ آن شرکت منتشر شده است، آمده است: رمزگذاری قوی اطلاعات، بخشی لاینفک از زندگی مدرن است. ما در تمهیدات امنیتی خود به هیچ وجه کوتاهی نخواهیم کرد، چرا که چنین کاری باعث می شود مردم کمتر امن و ایمن باشند.

برای دستیابی به امنیت بیشتر، ما همیشه در حال همکاری با متخصصان امنیت سایبری هستیم و از فناوری های برجسته بازار بهره می جوییم تا جلو هر گونه سوءاستفاده ای را بگیریم، و همچنین، به کاربران اجازه دهیم بدون آن که حریم خصوصی ایشان به مخاطره بیفتد، کنترل بیشتری داشته باشند و هر گونه مسئله ای را به راحتی گزارش دهند.

بر عکس نرم افزار دیگر، پیام رسان فیسبوک، واتس اپ از رمزگذاری دوطرفه استفاده می کند، یعنی فقط فردی که پیام را ارسال کرده است و شخصی که آن را دریافت می کند، امکان خواندنش را دارند. این ویژگی از سال 2016 در این برنامه تعبیه شد و واتس اپ همیشه تاکید داشته است که این ویژگی، یکی از بخش های اساسی رویکرد این شرکت برای حفاظت از پیام های خصوصی است.

اما درست از همان زمان که این ویژگی در برنامه تعبیه شد، مورد انتقاد قانون گذاران هم قرار گرفت. در سال 2017، امبر راد، وزیر کشور بریتانیا، گفت که این ویژگی به تروریست ها مکانی برای مخفی شدن می دهد و برنامه فیسبوک برای استفاده از این ویژگی امنیتی در برنامه پیام رسان دیگر خود، مدام با مخالفت شدید رو به رو شده است.

البته در همان متن منتشره در بلاگ واتس اپ اشاره شده است که با پیوستن افراد بیشتری به این نرم افزار، محفوظ نگاه داشتن مکالمات کاربران به امری مهم تر از همیشه مبدل شده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: ما آگاهیم که هر چه افراد بیشتری را به هم وصل کنیم، نیاز به محافظت بیشتری از اطلاعات آن ها هم خواهد بود. از آنجا که ما بیشتر زندگی خود را در فضای مجازی سپری می کنیم، حفاظت از مکالمات ما به امری مهم تر از پیش بدل شده است.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 964

به "واتس اپ با صدور این بیانیه از تعهد خود به امنیت سخن گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس اپ با صدور این بیانیه از تعهد خود به امنیت سخن گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید