هوک در پاریس با مقام های اروپایی درباره ایران رایزنی می نماید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، نماینده آمریکا در امور ایران هفته آینده در پاریس با مقامات اروپایی درباره ایران گفت وگو خواهد نمود.

هوک در پاریس با مقام های اروپایی درباره ایران رایزنی می نماید

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هفته آینده به پاریس سفر خواهد نمود.

به گزارش رویترز، وی در این سفر با مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران گفت وگو خواهد نمود. تصمیم اخیر ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود باعث تکاپوی مقامات آمریکایی و اروپایی شده است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته (دوشنبه) در نشستی خبری در محل تأسیسات آب سنگین اراک (خنداب) توضیح داد که با شتاب دریافت روند فراوری اورانیوم غنی شده 3.67 درصد، ذخایر اورانیوم غنی شده کشور نهایتاً تا ششم تیر از سقف 300 کیلوگرم عبور خواهد نمود. (جزئیات بیشتر)

این اظهارات در ادامه روندی مطرح شده که ایران حدود یک ماه پیش در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته ای شروع کرد و تأکید کرد، سطح تعهدات خود به این توافق را کاهش داده و در مرحله نخست، دیگر به سقف در نظر گرفته شده ذیل توافق برای ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین فراوریی خود پایبند نخواهد بود.

18 اردیبهشت امسال و در اولین سالگرد خروج آمریکا از برجام، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای اظهار داشت که از این روز بعضی اقدامات خود در برجام را متوقف می نماید و به کشورهای باقیمانده در توافق 60 روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و اقتصادی فرصت داد.

پس از آن وزارت خارجه آمریکا تصمیم ایران برای استناد به مفاد برجام و کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق هسته ای که واشنگتن از آن خارج شده را اخاذی هسته ای توصیف کرد و از جامعه بین المللی خواست تسلیم آن نشود.(جزئیات بیشتر)

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که کشورش در کنار سایر کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته اند به تعهداتشان در قبال ایران در توافق هسته ای برجام عمل نمایند از ایران خواست شکیبا و مسئول باشد.(جزئیات بیشتر)

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به اقدام جدید ایران برای کاهش تعهدات هسته ای مدعی شد که برنامه افزایش غنی سازی ایران باج خواهی هسته ای است.(جزئیات بیشتر)

همچنین سخنگوی دولت انگلیس در ادامه لفاظی های این کشور علیه ایران گفت که در صورت اقدام ایران در توقف اجرای تعهدات برجامی، لندن همه گزینه ها را در نظر می گیرد.(جزئیات بیشتر)

دولت آلمان نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، خواهان اجرای کامل تعهدات برجامی تهران شد.(جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 272

به "هوک در پاریس با مقام های اروپایی درباره ایران رایزنی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوک در پاریس با مقام های اروپایی درباره ایران رایزنی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید