نماینده عراقی: برخی احزاب به دنبال بهانه تراشی علیه الحشدالشعبی هستند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یک نماینده مجلس عراق از فراکسیون الفتح درباره تلاش برخی احزاب برای هدف قرار دادن سازمان الحشدالشعبی در الأنبار و بهانه تراشی این احزاب هشدار داد.

نماینده عراقی: برخی احزاب به دنبال بهانه تراشی علیه الحشدالشعبی هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فاضل جابر نماینده فراکسیون الفتح امروز یکشنبه گفت که تلاش برای هدف قرار دادن الحشدالشعبی به خصوص از سوی برخی احزاب سُنی شناخته شده است و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

جابر در مصاحبه با وبگاه المعلومه گفت که درخواست منطقه الکرابله در خصوص اخراج نیروهای الحشدالشعبی از القائم به بهانه اینکه اراضی محل استقرار این نیروها مِلک خصوصی است، بهانه ای غیرقابل توجیه است چرا که این اراضی خالی است و هیچ سرمایه گذاری در آن وجود ندارد.

او افزود که نیروهای الحشدالشعبی رسمی بوده و حضور آن ها در چارچوب طرح های نظامی فدرال است.

این نماینده مجلس عراق شرح داد که خدف از این بهانه تراشی ها دو چیز است: نخست مربوط به اجرای برنامه های نیروهای آمریکایی است که از الحشد الشعبی ترس دارند و می گویند از اینکه نیروهای الحشد منافع آمریکا در الأنبار از جمله پایگاه عین الأسد را هدف قرار دهد، می ترسند و دوم اینکه الکرابله در تلاش است که موقعیت های سرمایه گذاری در غرب الانبار را از آن خود کرده و تجارت گذرگاه های مرزی را به دست بگیرد.

برخی سیاستمداران اخیرا به بهانه اینکه نبرد آزادسازی الأنبار از داعش به خاتمه رسیده است، خواستار خروج نیروهای الحشدالشعبی از مناطق غرب الأنبار و مشخصا القائم شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1174

به "نماینده عراقی: برخی احزاب به دنبال بهانه تراشی علیه الحشدالشعبی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: برخی احزاب به دنبال بهانه تراشی علیه الحشدالشعبی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید