نقش آفرینی استانداران در بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار پیشین مشهد گفت: استانداران نیز می توانند در بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات نقش آفرینی نمایند و به سهم خود مقدمات این امر را فراهم نمایند.

نقش آفرینی استانداران در بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

محمد رحیم نوروزیان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مدت زمان کوتاهی که تا انتها عمر دولت دوازدهم باقی مانده است، اظهار کرد: هرچند دوران استانداری آقای معتمدیان در خراسان رضوی دوران کوتاهی خواهد بود و از او انتظار انجام طرح های بلند مدت و میان مدت نمی رود اما باید بتواند اوضاع را به گونه ای سامان ببخشد تا فشارهایی که در حال حاضر بر روی مردم استان وجود دارد کم گردد.

فرماندار پیشین مشهد با اشاره به بحث مثلث توسعه مالی که در زمان استانداری آقای رزم حسینی در خراسان رضوی مطرح شد، توضیح داد: هرچند آقای رزم حسینی برای به ثمر رساندن این طرح کوشش خود را کرد، اما شرایط کلی کشور به گونه ای است که اقدامات این چنینی خیلی ثمربخش واقع نمی شوند، چراکه در سایر بخش های کشور ایرادات و مشکلاتی وجود دارد که مانع از نتیجه دادن این کوشش ها می شوند.

نوروزیان مطرح نمود: در مشهد، در ایام عزاداری های محرم ما شاهد بودیم که پروتکل های بهداشتی چندان رعایت نمی شد و در طی چند روز گذشته هم که مراسمی در استادیوم امام رضا (ع) برگزار گردید، همه نشان دهنده عدم اعمال نظارت و کنترل درست در مشهد است. این مسائل با سلامت مردم سر و کار دارد و به نظر من همین که که آقای معتمدیان بتواند به این امور رسیدگی کند، کار درخور توجهی انجام داده است.

فرماندار پیشین مشهد همچنین به انتخابات سال آینده اشاره نمود و با بیان اینکه افزایش مشارکت در این انتخابات مستلزم ایجاد یک سری تغییرات در سطوح عالی مدیریت کشوری است، ادامه داد: اما در عین حال استانداران نیز می توانند در بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات نقش آفرینی نمایند و به سهم خود مقدمات این امر را فراهم نمایند.

نوروزیان اظهار داشت: در حال حاضر مسئولین کشور در بسیاری از حوزه ها دچار نوعی انفعال شده اند و چشم انداز امیدوارنماینده ای هم در این خصوص وجود ندارد. وزارت صمت، به عنوان یکی از مهم ترین وزارتخانه های کشور چندین ماه بدون وزیر بود و در نهایت هم استاندار خراسان رضوی را به عنوان وزیر صمت راهی این وزارتخانه کردند که باعث شد مدیریت در دو استان خراسان رضوی و جنوبی با چالش هایی روبرو گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1478

به "نقش آفرینی استانداران در بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آفرینی استانداران در بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید