نخست وزیر مجارستان حزب فیدز را از فراکسیون اکثریت مجلس اروپا خارج کرد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ویکتور اوربان، رهبر حزب راستگرای افراطی فیدز مجارستان در نامه ای به مانفر وبر، رئیس ائتلاف مردم مجلس اروپا، اعلام نمود که این حزب از فراکسیون اکثریت مجلس اروپا خارج می گردد.

نخست وزیر مجارستان حزب فیدز را از فراکسیون اکثریت مجلس اروپا خارج کرد

با ما سفر کنید و با تور بهار اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از یورونیوز، این در حالی است که چهارشنبه اعضای ائتلاف مردم، فراکسیون اکثریت مجلس اروپا که ائتلافی از تمام احزاب راست محافظه کار اروپایی است، نشست مهمی در جهت تغییر اساسنامه حزب برای اخراج اعضای فیدز از این ائتلاف برگزار کردند.

بنوعی می توان گفت که اوربان، نخست وزیر یک دهه اخیر مجارستان که یکی از بنیانگذاران فیدز هم هست، با پیش دستی پیش از اخراج این حزب از سوی فراکسیون اکثریت، خود دست به این اقدام زد.

اوربان در بخشی از این نامه که به رهبر حزب مردم، مانفرد وبر ارسال نموده، نوشته است: هیات تصمیم گیرنده حزب مردم در اوج بحران کرونا قصد اخراج اعضای مجلس اروپایی را دارد که بصورت دموکراتیک انتخاب شده اند.

یکی از نقدها اصلی مجلس اروپا به سیاست های ویکتور اوربان، غیردموکراتیک بودن است. به نظر می رسد یکی از رهبران راست گرای افراطی مجارستان و اتحادیه اروپا از این فرصت هم استفاده نموده تا ادعای تکراری غیردموکراتیک بودن نهادهای اروپایی را مطرح کند.

حزب فیدز بدلیل مواضع ضد اروپایی و ضد حقوق بشری نخست وزیر مجارستان از سال 2019 بحالت تعلیق درآمده بود. اخراج فیدز از بدنه حزب مردم که بنوعی حزب مادر راست های محافظه کار اروپایی بشمار می آید، بیش از دو سال است که دغدغه اصلی رهبر این حزب مانفرد وبر و بسیاری دیگر از کادرهای رهبری حاضر در مجلس اروپاست. مانفرد وبر یکی از نزدیکان به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و از اعضای اتحادیه سوسیال مسیحی های آلمان است.

مجارستان یکی از معدود کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در سال های اخیر بدلیل تناقض های فاحش سیاست های دولت با جهت گیری و سیاست های اروپایی مورد انتقاد و اعتراض دیگر کشورهای عضو قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا روش های دولت مداری اوربان را مخالف ارزش ها و اصول اساسی این نهاد می داند.اوربان بارها بدلیل مخالفت با آنچه اتحادیه اروپا حاکمیت قانون می خواند مورد نقد و اعتراض و فشار مجلس و کمیسیون اروپا قرار گر فته است.

این در حالی است که بعضی گزارش های تحقیقی رسانه های اروپایی نشان می دهند که شخص نخست وزیر و نزدیکان وی به وسیله بودجه های حمایتی و میلیاردی اتحادیه اروپا در 10 سال اخیر به ثروت هنگفتی دست یافته اند. به عنوان مثال، پدر اوربان که یک کارگر ساده بوده است در پانزده سال اخیر به یکی از ثروتمندترین شهروندان مجارستان تبدیل شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1691

به "نخست وزیر مجارستان حزب فیدز را از فراکسیون اکثریت مجلس اروپا خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر مجارستان حزب فیدز را از فراکسیون اکثریت مجلس اروپا خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید