معصومی: برخی فکر می کردند با آمدن دبیر در فدراسیون می خوابم!، دوپینگ تایمازوف دیگر مهم نیست

به گزارش تور ایتالیا ارزان، دارنده دو مدال نقره و برنز کشتی آزاد جهان اینکه دوپینگ حریف دوران جوانی اش مثبت اعلام شده است را برای خود بی اهمیت دانست.

معصومی: برخی فکر می کردند با آمدن دبیر در فدراسیون می خوابم!، دوپینگ تایمازوف دیگر مهم نیست

به گزارش خبرنگاران، فردین معصومی که میهمان امروز (شنبه) برنامه دایره طلایی بود، در ابتدا در مورد پس دریافت دو مدال طلای المپیک آرتور تایمازوف حریف سال های جوانی اش، به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگش گفت: آرتور تایمازوف یک نابغه تمام عیار در دورانی که ما کشتی می گرفتیم، بود. او به همراه بلال ماخوف و کشتی گیر قزاق مدعیان جدی سنگین وزن بودند و در آن زمان این وزن مدعیان زیادی داشت. حالا دیگر چه دوپینگش دربیاید و چه درنیاید برای من ارزش ندارد، چون مدالی خوب است که پای سکو آن را بگیری. حالا او می ماند و کار ناجوانمردانه ای که انجام داده است. من معتقد به درست زندگی کردن هستم. خیلی ها شاید مدال جهانی و المپیک ندارند، ولی آنقدر در قلب مردم عزیزند که قهرمان المپیک شاید آن جایگاه را نداشته باشد، چون مردم ایران کشتی را خوب می فهمند. کار را خوب است که خدا درستش کند و بین مردم عزیز بمانی.

وی ادامه داد: حالا دیگر از دوره قهرمانی ما گذشته است. تایمازوف اگر در کشتی با من هم دوپینگ کرده باشد، دیگر مهم نیست. البته من هنوز هم معتقدم او نابغه بود مثل حسن یزدانی ما، مثل علیرضا حیدری، علیرضا دبیر و محمد طلایی ما.

سرمربی تیم چسب رازی در لیگ فصل جاری در مورد ورودش به کار مربیگری شرح داد: در کار ورزشی، من دیگر نه از این اسامی بزرگ تر می شوم و نه کوچک تر. در دوره فدراسیون قبلی با تیم ملی ساحلی کار کردم. سه سال سرمربی این تیم بودم و هم در رده نوجوانان و هم جوانان قهرمان جهان شدیم و بعد از آن در بزرگسالان در کنار تیم ملی بودم. با این مشغله ای که خودم داشتم و درگیر کار مالی هستم، برخی فکر می کردند با آمدن دبیر به فدراسیون کشتی، ما در فدراسیون می خوابیم و حتماً هستیم، اما شاید در این مدت فقط یک یا دو بار در فدراسیون حاضر شدم. خودم آنقدر درگیر زندگی ام هستم که به کشتی فکر نمی کردم. البته تمام زندگی ام از کشتی است و جوانی ام را در این راه گذاشته ام. هر کجا به ما نیاز بوده است، چون خودم را به کشتی و مردم ایران بدهکار می دانم، آمده ام.

وی درباره کیفیت لیگ برتر گفت: نمی توانیم بگوییم مسابقات مثل قبل بود، به هرحال کاستی هایی داشت، ولی باید به فدراسیون کشتی و سازمان لیگ خدا قوت گفت که در این شرایط سخت تلاش کردند، مسابقه برگزار شود. به واسطه لیگ، بچه ها دور هم جمع شدند و یک تمرین خیلی خوب داشتند. البته مسابقه که نمی شود گفت. از نظر مالی هم عده ای تأمین می شوند. به نظر من باید این کار انجام می شد و نقطه قوت لیگ، این بود که کشتی بار دیگر به خانه ها رفت. مهم این است که کشتی دوباره زنده شد.

معصومی در مورد تیمش که در آن کشتی گیران رده های سنی پایه حضور دارند، تأکید کرد: کار کردن با نوجوانان و جوانان سخت است، ولی هدف من این بود که خدمتی به کشتی کنم. اگر دنبال سکو و قهرمانی بودم دوستانی داشتم که می توانستم به عنوان کادر فنی به آنها اضافه شوم، اما لذتی که از کار کردن با نوجوانان و جوانان می برم، از قهرمانی لیگ برایم باارزش تر است. البته کار مربیگری واقعاً سخت هست. امروز می فهمم مربیان ما چه می کشیدند. ما جوان تر بودیم شیطنت می کردیم، اما کار مربیگری حرص و جوش دارد. زمانی که خودت کشتی می گیری فقط خودت را باید جمع کنی، ولی وقتی مربی هستی، از کشتی گیر 57 تا 125 کیلوگرم باید حواست به همه چیز باشد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی ساحلی در مورد اینکه دو تن از کشتی گیرانش در جمع برترین های دور رفت لیگ قرار گرفته اند، گفت: ان شاءالله هدف من این است در دور برگشت تعداد بیشتری چهره داشته باشیم. تمرینات ما به هرحال ادامه پیدا خواهد کرد و خواستیم اگر نوجوان و جوان با استعدادی هست، به ما معرفی شوند. قطعاً تیم را رها نمی کنیم و کشتی گیران خوبی باز هم به ما اضافه خواهند شد.

معصومی درباره عملکرد سنگین وزن ها در این دوره لیگ برتر آزاد گفت: یک پیشنهاد به سازمان لیگ دارم. من 10، 11 سال در لیگ برتر کشتی گرفتم. آن زمان یادم هست هر تیمی دو ملی پوش بیشتر نمی توانست بگیرد. این قانون جذابیت لیگ را بیشتر می کند. الان دیدیم که به پرویز هادی کشتی نرسید. زارع کشتی بسیار خوبی با محبی گرفت. از مبارزه اش لذت بردم که در اوج جوانی کشتی در کلاس جهانی گرفت. جا دارد به مربی سازنده اش تبریک بگویم که یک مدال المپیک تحویل کشتی ما داده است. او باهوش کشتی می گیرد.

جدیدترین خبرها و رویدادهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران ببینید.

خاتمه پیام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1434

به "معصومی: برخی فکر می کردند با آمدن دبیر در فدراسیون می خوابم!، دوپینگ تایمازوف دیگر مهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معصومی: برخی فکر می کردند با آمدن دبیر در فدراسیون می خوابم!، دوپینگ تایمازوف دیگر مهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید