معرفی دو ورزشکار المپیکی به عنوان سفیران محیط زیست

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار هوای پاک، اقدام و عمل و در حاشیه همایش ورزش و محیط زیست که صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار گشت علی پاکدامن و حمیده عباسعلی ورزشکاران المپیکی به عنوان سفیران محیط زیست معرفی شدند و سند تفاهم نامه همکاری های مشترک فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک به امضا رسید.

معرفی دو ورزشکار المپیکی به عنوان سفیران محیط زیست

در حکم عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به ورزشکاران المپیکی آمده است:

حفاظت از محیط زیست وظیفه ای ملی است و توجه به آن دوام حیات انسانی را در پی دارد و نمی توان اثر محیط را بر چرخه زندگی انسان ها نادیده گرفت. از سویی بدن سالم نیازمند محیط زیست سالم است. ورزش و محیط زیست سالم با پیوندی ناگسستنی، سلامت ورزشکاران را موجب می شوند. هم چنین محیط زیست به عنوان یکی از ارکان منشور المپیک از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ورزشکاران که به عنوان الگو و پرچم داران اشاعه فرهنگ در جامعه قلمداد می شوند، می توانند گام های مؤثری در راستا ترویج و توسعه فرهنگی بر مبنای توسعه پایدار بردارند.

از این رو بنا به پیشنهاد کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، جنابعالی را به عنوان سفیر محیط زیست معرفی می نمایم. از درگاه خداوند سبحان برای شما توفیق روز افزون در عرصه های ملی و بین المللی آرزومندم.

امیدوارم با نگاه به آینده در جهت رسیدن به محیط زیست پاک و جامعه ای سالم و ورزشکار اهتمام وافر به عمل آورید.

سند تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه ورزش و محیط زیست و موضوعات آموزشی و فرهنگ سازی بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک به امضای سعید محمودی مدیر کل محیط زیست استان و مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک رسید.

همچنین در حاشیه این مراسم فینال مسابقات چهارجانبه فوتسال گرامیداشت هفته هوای پاک بین تیم های شهرداری تهران و محیط زیست استان تهران برگزار گشت که تیم شهرداری تهران با غلبه بر تیم محیط زیست به عنوان قهرمانی این تورنمنت دست یافت.

همایش ورزش و محیط زیست امروز با همکاری کمیته ملی المپیک و اداره کل محیط زیست استان تهران همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک برگزار گشت. این مراسم با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون همگانی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و گلمحمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 903

به "معرفی دو ورزشکار المپیکی به عنوان سفیران محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دو ورزشکار المپیکی به عنوان سفیران محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید