مسکو از رزمایش شبیه سازی حمله اتمی آمریکا علیه روسیه شدیدا انتقاد کرد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون وزیر خارجه روسیه از رزمایش شبیه سازی حمله اتمی آمریکا علیه مسکو شدیدا انتقاد و هشدار داد که چنین اقداماتی آستانه استفاده از تسلیحات نامتعارف را کاهش می دهد.

مسکو از رزمایش شبیه سازی حمله اتمی آمریکا علیه روسیه شدیدا انتقاد کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه از کوشش واشنگتن برای شبیه سازی یک حمله محدود اتمی علیه روسیه شدیدا انتقاد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، ریابکوف با اشاره به رزمایش اخیر فرماندهی آمریکا علیه مسکو گفت: آمریکا به مجموعه ای از رزمایشهای شبیه سازی حمله اتمی علیه روسیه ادامه داده است. ما این اقدامات را محکوم می کنیم چرا که این اقدامات به وضوح نشان می دهد که واشنگتن جهت تقابل با روسیه را در پیش گرفته و آستانه استفاده از تسلیحات اتمی را کاهش داده است.

این دیپلمات ارشد روسی اضافه کرد: آمریکا به جای تمرکز بر کوششها برای تقویت رژیم کنترل تسلیحات که شامل تسلیحات اتمی نیز می گردد، بازی فوق العاده خطرناکی را شروع نموده است. همانطور که ما به کرات تاکید نموده ایم ما فقط در دو مورد استثنایی از تسلیحات اتمی استفاده می کنیم، اگر روسیه با خطر سلاحهای کشتار جمعی روبرو باشد یا یک تهاجم همه جانبه تمار عیار با استفاده از تسلیحات متعارف که موجودیت حکومت روسیه را به مخاطره بیندازد.

با این وجود ریابکوف تاکید نمود که مسکو معتقد است استفاده از سلاح اتمی هیچ برنده ای نخواهد داشت و به همین دلیل هرگز نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری ریانووستی، یک مقام رده بالای پنتاگون اخیر اظهار داشت که آمریکا یک رزمایش نظامی را به صورت شبیه سازی حمله متقابل به روسیه با استفاده از سلاح های اتمی با قدرت کم در اروپا، بعد از حمله هسته ای روسیه به کشورهای عضو ناتو، تمرین نموده است.

آمریکا تنها دارنده کلاهک های اتمی در دنیا است که تا کنون دو بار از این تسلیحات در خلال جنگ دنیای دوم و علیه مردم بیگناه هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن استفاده نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1001

به "مسکو از رزمایش شبیه سازی حمله اتمی آمریکا علیه روسیه شدیدا انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو از رزمایش شبیه سازی حمله اتمی آمریکا علیه روسیه شدیدا انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید