مرگ 700 نفر در تجمعات انتخاباتی ترامپ

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تهران (پانا) - مطالعه جدید دانشگاه استنفورد نشان داده که 18 تجمع انتخاباتی ترامپ به ابتلای بیش از 30 هزار نفر به کرونا و 700 فوتی منجر شده است.

مرگ 700 نفر در تجمعات انتخاباتی ترامپ

به گزارش فارس، طبق تحقیقات دانشگاه استنفورد در نتیجه برگزاری 18 تجمع انتخاباتی ترامپ، بیش از 30 هزار نفر به کرونا مبتلا و 700 نفر فوت شده اند. محققان، تجمع های ترامپ در فاصله 20 ژوئن تا 22 سپتامبر را که تنها سه مورد آن ها در فضای بسته برگزار گشت، مورد بررسی قرار دادند و شرایط شیوع در شهرستان هایی که در آن ها تجمع برگزار گشت را با شرایط شهرستان هایی که به لحاظ شیوع کرونا شرایط مشابهی دارند و در آن ها تجمع برگزار نشده، مقایسه کردند.

این تحقیقات نشان داد تجمعات انتخاباتی ترامپ، تعداد موارد ابتلا به کووید-19 را بیش از 250 مورد در هر 100 هزار نفر افزایش داده است. این تجمعات به ابتلای بیش از 30 هزار نفر و احتمالاً مرگ 700 تن منجر شده که البته فوتی ها لزوماً از افراد شرکت کننده نبوده اند.

نویسندگان این تحقیق، با توجه به نتایج، بر اهمیت توجه به هشدارها و توصیه های مقامات بهداشت و درمان عمومی تاکید کردند و گفتند جوامعی که در آن ها تجمعات ترامپ برگزار گشت، هزینه انسانی گزافی را پرداخت کردند.

در بیانیه ای خطاب به وبگاه خبری هیل، دبیر مطبوعاتی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: طبق متمم اول، آمریکایی ها حق دارند برای شنیدن سخنان رئیس جمهور آمریکا، تجمع کنند.

در فاصله دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این کشور همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست کم 826 مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به 230 هزار و 502 نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته با ابتلای دست کم 78 هزار و 157 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به نه میلیون و 122 هزار و 114 نفر رسید.

جو بایدن نامزد دموکرات ها حدود یک هفته پیش گفت که تمامی تجمع های انتخاباتی خود را که قرار بود شخصا در آن حضور یابد لغو می کند و تا روز انتخابات از طریق ویدئو در این رویدادها حضور خواهد یافت.

با این حال دونالد ترامپ که بارها مدعی خاتمه کرونا در آمریکا شده، همچنان در تجمعات انتخاباتی پر جمعیت که پروتکل های بهداشتی در آن ها در اغلب موارد رعایت نمی شود، شرکت و سخنرانی می کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1469

به "مرگ 700 نفر در تجمعات انتخاباتی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 700 نفر در تجمعات انتخاباتی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید