مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی رتبه برتر کشور را بدست آورد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/مرکزی مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی در همایش سراسری مراکز داوری اتاق تعاون ایران به عنوان مرکز داوری نمونه کشور معرفی و تقدیر شد.

مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی رتبه برتر کشور را بدست آورد

حسین خسروبیگی رئیس اتاق تعاون استان مرکزی در جمع خبرنگاران در این باره گفت: محور قرار دریافت حل اختلاف در قالب کدخدامنشی و منجر شدن بیش از 50 درصد اختلافات به سازش، رسیدگی تخصصی به اختلافات بین تعاونی ها و زمان رسیدگی به اختلافات، از مهمترین شاخص هایی بود که در انتخاب مرکز داوری برتر اتاق های تعاون کشور مورد توجه نهاده شد و مرکز داوری استان مرکزی توانست در این شاخص ها بهتر از دیگر مراکز کشور عمل کند .

وی با بیان اینکه مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی از سال 1395 فعالیت خود را شروع کرد و در سال 1396 به طور رسمی افتتاح شد، اظهار کرد: افزایش سطح دانش داوران، تعاونگران و اتحادیه ها برای این اتاق در اولویت واقع شده است و بر همین اساس طراحی و اجرای دوره های آموزشی مختلف را برای تقویت بنیه علمی فعالان حوزه اتاق تعاون در دستور کار قرار داده و اجرا می نماید.

خسروبیگی مرکز داوری اتاق تعاون را دارای پشتوانه قانونی بیان کرد و با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت برای حل مسائل تعاونی ها استفاده گردد، اضافه کرد: فعالیت این مرکز باعث می گردد که برطرف مسائل تعاونگران بدون ارجاع به محاکم قضایی ممکن گردد.

وی با بیان اینکه یاری به رشد و توسعه تعاونی ها و بهبود فضای کسب و کار آنها و همکاری در زمینه رشد و توسعه مالی توام با عدالت اجتماعی از مهمترین اهداف اتاق تعاون است گفت: داوری در اتاق های تعاون راه برطرف مسائل را نسبت به طرح دعوا در مراجع قضایی کوتاه تر می نماید، بویژه اینکه آراء داوران در این مراکز، معادل آراء دادگاه است.

وی با بیان اینکه حل اختلاف بین اعضای شرکت های تعاونی در قالب کدخدامنشی رویکرد اصلی مرکز داوری اتاق تعاون است و کوشش می گردد که مسائل این قشر در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف و بیشترین رضایتمندی حاصل گردد، اضافه کرد: با این روش افراد بدون پرداخت هزینه و با شرکت در یکی دو نشست محبت آمیز به صلح و سازش می رسند و بدون تحمل خسارت فعالیت خود را از سر می گیرند.

وی از آنالیز بیش از200 پرونده اختلافی در مرکز داوری اتاق تعاون استان اطلاع داد که 67 پرونده منجر به ارائه دادخواست شده و مابقی به صورت کدخدامنشی حل و فصل شده است و گفت: از مجموع پرونده هایی که منجر به ارائه دادخواست شده اند نیز بیش از 70 درصد منجر به صدور رای شده و 95 درصد آرا تا به امروز اجرایی شده است.

خسروبیگی تعداد تعاونی های به ثبت رسیده استان و تعداد اعضای آنها را به ترتیب پنج هزار شرکت و 230 هزار نفر بیان کرد و اضافه کرد: از مجموع تعاونی های ثبت شده در استان مرکزی 2250 شرکت در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، آموزش و خدماتی و مصرفی ... فعالیت می نمایند.

رئیس اتاق تعاون استان مرکزی به ارائه سالانه بیش از 26 هزار نفر ساعت آموزش منطبق با استانداردهای قابل قبول توسط اتاق تعاون استان به تعاونی ها اشاره نمود و گفت: از آنجاکه کشور ما در حوزه اقتصاد دولتی تجربه موفقی را از سر نگذرانده است، باید با محول کردن امور مالی به تعاونی ها و حمایت گسترده از آنها توسعه استان و کشور را رقم زد.

لازم به ذکر است، همایش سراسری مراکز داوری اتاق های تعاون کشور 24 دیماه جاری با حضور دادستان کل کشور، رئیس اتاق تعاون ایران، دبیر کل اتاق تعاون ایران، معاونت های پارلماتی وزادت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر مرکز داوری اتاق تعاون و تنی چند از مقامات کشوری، روسا و داوران مراکز داوری اتاق های تعاون در سالن همایش های صدا و سیما در تهران برگزار گردید که مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی با رعایت شاخص های مورد نظر به عنوان مرکز داوری برتر اتاق های تعاون کشور معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 901

به "مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی رتبه برتر کشور را بدست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی رتبه برتر کشور را بدست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید