لیگ فزونی ها برای آمادگی حداقل به سه هفته زمان احتیاج دارند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی مربی بدنساز سابق سرخابی های پایتخت گفت: با توجه به بحران کرونا و وقفه در لیگ، شروع دوباره تمرینات، مسافرت تیم ها و ... سبب استرس در بازیکنان می گردد و بر لیگ تاثیر منفی خواهدداشت.

لیگ فزونی ها برای آمادگی حداقل به سه هفته زمان احتیاج دارند

محمد مولایی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص زمان لازم برای بازگشت آمادگی جسمانی بازیکنان لیگ فزونی به شرایط مطلوب اظهار کرد: یک دوره کامل بدنسازی در ابتدای فصل تقریبا 8 هفته زمان می برد. مهمترین فاکتور در آمادگی بازیکنان درصد توان هوازی آنهاست که با یک تست به سادگی می توان به آن پی برد. اگر درصد توان هوازی بازیکنان خوب باشد، سایر فاکتورها را در 10 روز می توان به مرز آمادگی رساند. یعنی تمام تیم ها حداقل برای آمادگی جسمانی بازیکنان خود حداقل به 10 روز زمان احتیاج دارند. تمرینات تاکتیکی جدا از تمرینات هوازی است و با توجه به مساعد بودن آب وهوا، پس از تعطیلات با فرض شرایط خوب سیستم هوازی بازیکنان، تیم ها می توانند روزی دو جلسه تمرین داشته باشند. فکر می کنم سه هفته پیش از شروع دوباره مسابقات، زمان مناسبی برای شروع تمرینات تیم های لیگ فزونی باشد.

وی اضافه کرد: توان هوازی، یک سیستم پایه برای بازیکنان محسوب می گردد و هرچه قوی تر باشد به بازیکنان در تمرینات بی هوازی یاری بیشتری می نماید. مانند سیستم پی و ستون ساختمان که هرچه محکم تر باشد، ماندگاری ساختمان روی آن نیز بیشتر است. بعید می دانم بازیکنان در این مدت در قرنطینه کامل به سر برده باشند. دویدن های هوازی حداقل کاری است که آنها می توانند انجام دهند. وقتی تمرینات شروع گردد، تیم ها ابتدا سطح آمادگی بازیکنان خود را می سنجند سپس دوره آماده سازی و تمرینات تاکتیکی برگزار می نمایند. تمرینات هوازی برای بازیکنان نیز یک نوع تمرین اکتسابی است، اگر بازیکنان تمرینات هوازی نداشته باشند، سیستم پایه خوبی نخواهندداشت و در سایر فاکتورها کار سختی خواهندداشت.

مربی بدنساز سابق تیم های سرخابی پایتخت و ابومسلم مشهد در خصوص سطح آمادگی بازیکنان پس از تعطیلات کرونایی گفت: قطعا بازیکنان کیفیت گذشته خود را نخواهندداشت. حتی بازیکنی که به صورت خصوصی و در شرایط آرمانی تمرین نموده باشد، وقتی در چارچوب تمرینات گروهی قرار می گیرد، طبیعتا در بعضی از فاکتورها ضعف خواهدداشت. از آنجا که این بیماری به این زودی ها از بین نخواهدرفت و شرایط کشور سفید نخواهدشد، شروع تمرینات و مسافرت و جابجایی بازیکنان با استرس همراه خواهدبود. استرس یک عامل بازدارنده به شمار می رود و کیفیت ادامه بازی های لیگ را تحت تاثیر قرار خواهدداد.

مولایی در خصوص احتمال مصدومیت بازیکنان پس از شروع مجدد تمرینات اعلام نمود: مصدومیت همواره وجود دارد، اما به دوره بازتوانی و تمرینات بازیکنان بستگی دارد. آنها باید دو سه هفته تمرین نمایند و درصد آمادگی شان سنجیده گردد تا متناسب با آن تمرینات تاکتیکی انجام گردد. شروع ناگهانی تمرینات در بخش های سرعتی و انفجاری برای بازیکنان آسیب زاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1139

به "لیگ فزونی ها برای آمادگی حداقل به سه هفته زمان احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ فزونی ها برای آمادگی حداقل به سه هفته زمان احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید