لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو جهت میانجی گری برای حل بحران کنونی در شرق مدیترانه، به شرط تمایل طرف های درگیر، ترکیه و یونان، اطلاع داد.

لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

لاوروف در ملاقات با نخست وزیر یونان گفت: ضروری است برای کاستن از تنش ها هرچه زودتر تدابیر لازم اتخاذ شده و به وسیله گفتگوهای مستقیم میان طرف های درگیر به سمت حل و فصل تمام مسائل موجود حرکت کرد. این گفتگوها همچنین در خصوص موضوعاتی که تحت شمول کنوانسیون 1982 حقوق دریاها قرار می گیرد، صدق می نماید، از جمله موضوعاتی که در آنها حقوق کشورهای همجوار با یکدیگر تلاقی نموده و خواهان دستیابی به یک راهکار مورد توافق به وسیله گفتگوی مستقیم می گردد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به روابط خوب و باثبات مسکو با کشورهای منطقه شرق مدیترانه اضافه نمود: در صورت رضایت و تمایل شرکایمان، ما آماده هستیم که به هر شیوه ممکن به عادی سازی روابط یاری کنیم.

لازم به ذکر است که روابط میان یونان و ترکیه از آگوست گذشته و در پی درخواست مقامات آتن از آنکارا برای توقف فوری فعالیت های حفاری غیرقانونی در شرق مدیترانه، رو به تیرگی گرائید. پیش از آن نیز، یک کشتی اکتشافی ترکیه موسوم به اروچ رئیس در منطقه ای مورد مناقشه در دریای مدیترانه- در جنوب آنتالیا و غرب قبرس- پیمایش خود در حوزه زلزله نگاری را شروع نموده بود.

ترکیه نیز در واکنش به انتقاد مقامات آتن گفت که یونان با انعقاد یک توافقنامه با مصر در زمینه تشکیل یک منطقه انحصاری مالی در دریای مدیترانه، حقوق ترکیه در حوزه فلات قاره را نقض نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1494

به "لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید