فاصله بایدن و ترامپ دورقمی شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به دنبال انتشار گزارش هایی درباره اینکه رئیس جمهور آمریکا مردم کشورش را درباره خطرات کووید- 19 گمراه نموده و به صورت خصوصی سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ را به عنوان افراد احمق و بازنده تحقیر نموده است، وی با 10 درصد اختلاف پشت نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 قرار گرفته است.

فاصله بایدن و ترامپ دورقمی شد

بنابر نظرسنجی جدید خبرگزاری یاهونیوز- پایگاه یوگاو که بین 9 تا 11 سپتامبر انجام شد، جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات نوامبر با یک اختلاف 10 درصدی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری خواستار پیشتاز است به طوری که در بین رای دهندگان ثبت نام شده 49 درصد به بایدن و 39 درصد به ترامپ رای خواهند داد. نظرسنجی پیشین خبرگزاری یاهونیوز- پایگاه یوگاو که فورا پس از برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری خواستار اجرا شده بود، پیشتازی 6 درصدی بایدن نسبت به ترامپ را نشان داد.

این نتایج حاکی از آن است که افشاگری های بی امان یک هفته اخیر درباره ترامپ از گزارش مجله آتلانتیک در خصوص صحبت های تحقیرآمیز ترامپ درباره سربازان آمریکایی مجروح و کشته شده در جنگ گرفته تا کتاب جدید باب وودوارد، خبرنگار حرفه ای درباره اذعان ترامپ به دست کم دریافت جدیت و مرگبار بودن کووید-19، به صندلی ترامپ نزد رای دهندگان لطمه زده است.

نزدیک به یک چهارم آمریکایی ها یعنی 23 درصد گفته اند به خاطر افشاگری های وودوارد یعنی همان فایل صوتی از ترامپ که در آن وی به صورت خصوصی اذعان می نماید که ویروس کرونا به شدت مرگبار است نظرشان را درباره واکنش ترامپ به ویروس کرونا تغییر داده اند.

حتی 15 درصد از آن هایی که در سال 2016 میلادی به ترامپ رای داده بودند می گویند که اخبار وودوارد ذهنیت و نظرشان را درباره نحوه مدیریت رئیس جمهور در زمینه پاندمی کرونا تغییر داده است. ممکن است این اعداد و ارقام بسیار کوچک به نظر برسند. اما در عصر دو قطبی شدید، آن ها می توانند یک تغییر واقعی ایجاد نمایند.

به طور کلی 15 درصد از آمریکایی ها می گویند صحبت های وودوارد باعث شده تا آن ها در ماه نوامبر دیگر به ترامپ رای ندهند در حالی که یک سوم از آن ها هواداران ترامپ در سال 2016 میلادی بودند.

به نظر می رسد این داستان نظامی نیز تاثیر مشابهی داشته است. در پاسخ به این سوال که کدام یک از نامزد های انتخابات بیشتر برای ارتش احترام قائل است، 50 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده گفتند بایدن، در حالی که تنها 39 درصد گفتند ترامپ. با همین اختلاف، رای دهندگان می گویند بایدن در رهبری ارتش بهتر از ترامپ عمل خواهد نمود. واکنش ها به اظهارات گزارش شده ترامپ درباره ارتش به طور کاملا قابل پیش بینی دو حزبی شده است، اما نزدیک به یک چهارم از افراد مستقل یعنی حدود 23 درصد می گویند که این اخبار حمایت آن ها از بایدن را افزایش داده است در حالی که 9 درصد می گویند که این اخبار حمایت آن ها از ترامپ را افزایش داده است.

6 درصد از هواداران ترامپ در انتخابات 2016 می گویند که به دنبال انتشار این اخبار از بایدن حمایت می نمایند. این منعکس نماینده مشکل عظیم تری برای ترامپ است. تنها یک درصد از هواداران هیلاری کلینتون در سال 2016 میلادی می گویند در انتخابات نوامبر به ترامپ رای می دهند. در همین حال، 8 درصد از هواداران ترامپ در سال 2016 میلادی می گویند که به بایدن رای خواهند داد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1395

به "فاصله بایدن و ترامپ دورقمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله بایدن و ترامپ دورقمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید