غارت منابع نفتی یمن در حضرموت با همسویی شرکت هایی غربی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، منابع یمنی از ادامه سرقت منابع نفت این کشور در استان حضرموت در شرق آن به دست متجاوزان سعودی با یاری شرکت های غربی خبر دادند.

غارت منابع نفتی یمن در حضرموت با همسویی شرکت هایی غربی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، المسیره فاش کرد: ائتلاف سعودی به چپاول چاه های نفت در میدان نفتی شماره 9 در منطقه الخشعه در غرب وادی حضرموت ادامه می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بعضی منابع به المسیره اعلام کردند که ائتلاف سعودی با به کارگیری تجهیزات حفاری در راستای تعمیق چاه های نفت حفر شده با هدف بالا بردن میزان استخراج نفت در آن ادامه می دهد.

این منابع بیان کردند: متجاوزان و اشغالگران در راستای حفاری های جدید نفتی در منطقه الخشعه با هدف غارت منابع نفتی و درآمد ناشی از آن ادامه می دهند.

منابع مذکور به حمل محموله های نفتی فراوری شده در منطقه الخشعه که ظرفیت فراوری 40 هزار بشکه در روز را دارد، به پالایشگاه صافر تحت تسلط اشغالگران و مزدوران آنها، اشاره کردند.

این منابع بیان کردند که درآمدهای ناشی از منابع نفتی میان اشغالگران و مزدوران آنها و شرکت کانادایی(Cal valley) فراوری نماینده توزیع می گردد.

یک منبع یمنی قبلا به رقابت امارات و عربستان برای سوء استفاده از چاه های نفت در مناطق شبوه، حضرموت و المهره در شرق یمن اشاره نموده بود و آنرا جنایتی در کنار سایر جنایت های متجازوان علیه ملت یمن دانسته بود. توافق اعلام نشده میان امارات و عربستان سعودی برای تقسیم مناطق نفتی جنوب یمن وجود دارد و آن ها با نادیده دریافت قوانین بین المللی اقدام به سرقت و فروش نفت یمن می نمایند.

لوله نفتی که عربستان سعودی اخیراً در اراضی المهره احداث نموده، توسط شرکت آرامکو اجرایی شده و این شرکت اخیراً حفاری هایی را در منطقه شمالی حضرموت انجام داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1599

به "غارت منابع نفتی یمن در حضرموت با همسویی شرکت هایی غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارت منابع نفتی یمن در حضرموت با همسویی شرکت هایی غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید