شرایط برای فروش و صادرات عناب خراسان جنوبی مهیا گردد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت عناب به عنوان محصول استراتژیک، بر ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای صادرات و فروش عناب تأکید کرد.

شرایط برای فروش و صادرات عناب خراسان جنوبی مهیا گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی ناصری، در دیدار با تیم برگزارکننده همایش ملی عناب اظهار کرد: حمایت از برگزاری نمایشگاه در همایش ملی عناب، حمایت از طرح های جهاددانشگاهی و مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی، ترغیب شرکت های مرتبط با موضوع همایش به شرکت در نمایشگاه و حمایت از مقالات برتر همایش ملی عناب در صورت اجرا و فراوری عملیاتی از اقدامات پارک علم و فناوری در راستای بهتر برگزار شدن همایش است.

وی با اشاره به اهمیت عناب به عنوان محصول استراتژیک، بر ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای صادرات و فروش عناب تأکید کرد.

لیلا محمودی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: هدف ما این است که علاوه بر زرشک و زعفران، عناب به عنوان یک محصول فوق استراتژیک صندلی خود را در بازار پیدا کند.

وی با بیان اینکه همایش ملی عناب یک رویداد برندساز است، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه و همچنین پرداختن به موضوع ایده های فناورانه بخش بسیار مهمی از این همایش است.

مسئول کمیته اشتغال و بازاریابی همایش ملی عناب با دعوت از فراوریکنندگان فعال در حوزه عناب در جهاددانشگاهی و تبادل نظرات با آنان، ادامه داد: در این همایش از شخصیت های ملی و مسئولان دعوت می گردد.

محمودی اظهار کرد: در همایش ملی عناب پیش از آنکه به دنبال گردآوری مقالات از پژوهشگران باشیم، به دنبال معرفی عناب به کشور هستیم.

مسئول کمیته اشتغال و بازاریابی همایش ملی عناب اعلام کرد: به دنبال تحقق مالی برای مجموعه خود نیستیم و در مجموعه جهاددانشگاهی هدفی را که دغدغه استان است، دنبال می کنیم.

محمودی اظهار کرد: یکی از پایه های اقتصاد خانواده ها در خراسان جنوبی، عناب است اما متاسفانه آنطور که باید به استان های کشور صادر نشده است که بتواند بهره مالی شایسته ای را عاید کشاورز کند.

وی با اشاره به اینکه برای معرفی بهتر عناب و ترویج فرهنگ مصرف آن به عنوان خشکبار، بازاریابی محتوایی را در این همایش به کار خواهیم گرفت، یادآور شد: در کنار این همایش، نمایشگاه و میزگردی برای طرح ایده برگزار خواهد شد.

حسین راغ آرا، دبیر اجرایی همایش ملی عناب نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه برنامه ما در این راستا کوتاه مدت نبوده و همایش نیز صرفا علمی نیست، اظهار کرد: در همایش ملی عناب قصد داریم محققان از سراسر کشور را گردهم آوریم.

وی یکی از چالش های پیش رو را معرفی درست عناب در کشور دانست و یادآور شد: به همین جهت در کمیته اجرایی، لوگویی برای معرفی ویژگی های عناب طراحی شد که در این لوگو خواص عناب نمایش داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 172

به "شرایط برای فروش و صادرات عناب خراسان جنوبی مهیا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برای فروش و صادرات عناب خراسان جنوبی مهیا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید