سفر مخفیانه مقام کاخ سفید به سوریه برای ملاقات با مقامات دمشق

به گزارش تور ایتالیا ارزان، روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه فاش کرد که یک مقام کاخ سفید برای برگزاری جلسات مخفیانه با دولت سوریه به منظور آزادی حداقل دو شهروند آمریکایی بازداشت شده در این کشور به دمشق سفر نموده است.

سفر مخفیانه مقام کاخ سفید به سوریه برای ملاقات با مقامات دمشق

از سفر با تورهای بهاری پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران، موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در خارج از کشور یکی از مهمترین اولویت های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

در این راستا روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولانی در دولت آمریکا و سایر منابع آگاه از فرایند پیشرفت گفتگوها، فاش کرد کش پاتل، دستیار معاون رئیس جمهور آمریکا که از مقامات برجسته ضد تروریسم کاخ سفید است اوایل امسال میلادی به طور محرمانه از دمشق بازدید کرد تا جلسات مخفیانه ای را با دولت سوریه برای آزادی دو شهفرایند آمریکایی برگزار کند.

منابع چیزی درباره مقاماتی که با پاتل ملاقات کردند نگفتند اما گفتند که این مذاکرات با هدف دستیابی به توافقی با نظام سوریه برای آزادی آستین تایس، روزنامه نگار مستقل آمریکایی که قبلاً جزو تفنگداران دریایی بوده و همچنین ماجد کمالماز ، پزشک سوری-آمریکایی صورت گرفت.

روزنامه وال استریت نوشت که آمریکا معتقد است حداقل 4 شهفرایند آمریکایی دیگر نیز توسط مقامات سوریه بازداشت شده اند اما اطلاعات کمی در خصوص پفراینده آنها وجود دارد.

این روزنامه نوشت که این اولین سفر یک مقام عالی رتبه آمریکایی به سوریه طی حدود 10 سال گذشته است.

آخرین ملاقاتهای رسمی بین مقامات کاخ سفید و مقامات سوریه در دمشق در سال 2010 برگزار گردید.

دولت آمریکا روابط دیپلماتیک خود با سوریه را در سال 2012 قطع کرد. از آن موقع، آمریکا کوشش زیادی نموده تا نظام سوریه را در صحنه بین المللی منزوی کند و تحریم های گسترده ای را علیه مقامات دمشق اعمال نموده است.

علیرغم این، ترامپ بارها در اظهارات خود خواهان آزادی بازداشت شدگان آمریکایی شده است.

اوت گذشته نیز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تأیید کرد که ترامپ در ماه مارس پیامی درباره سرنوشت آستین به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ارسال نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1453

به "سفر مخفیانه مقام کاخ سفید به سوریه برای ملاقات با مقامات دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مخفیانه مقام کاخ سفید به سوریه برای ملاقات با مقامات دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید