سفر رئیس جمهور فرانسه به هند برای انعقاد قراردادهای تجاری

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران : رئیس جمهور فرانسه همراه با وزرا و رهبران تجاری این کشور وارد دهلی نو شد تا قراردادهای تجاری مختلفی از جمله فروش هواپیماهای جنگنده به هند را نهایی کند.

سفر رئیس جمهور فرانسه به هند برای انعقاد قراردادهای تجاری

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه همراه با هیاتی متشکل از وزرای کابینه و رهبران تجاری و بازرگانی این کشور وارد دهلی نو پایتخت هند شده است تا قراردادهای تجاری متعددی از جمله فروش هواپیماهای جنگنده به هند را نهایی کند.

این نخستین سفر اولاند به هند از زمان به قدرت رسیدن در فرانسه در سال گذشته به شمار می رود. در این سفر لوران فابیوس وزیر خارجه و ژان ایو لی درایان وزیر دفاع فرانسه نیز وی را همراهی می نمایند. روسای بیش از 60 شرکت بزرگ فرانسوی نیز در این سفر همراه فرانسوا اولاند، حضور دارند.

یک مقام رسمی فرانسه در این رابطه گفت، این سفر با هدف گسترش روابط راهبردی و استراتژیک هند و فرانسه که 15 سال پیش شکل گرفته است، صورت گرفته است.

مقام های رسمی هند و فرانسه بر این مساله تاکید دارند که این سفر مقام های ارشد فرانسوی نشانگر اهمیت زیاد روابط پاریس با دومین اقتصاد رو به رشد سریع دنیا است. یک مقام رسمی وزارت خارجه هند نیز تاکید نمود، روابط ما در همه زمینه ها به سرعت در حال رشد است... به خصوص در زمینه های اقتصادی، صنعتی و تجاری.

اولاند در جریان سفر به هند با مانموهان سینگ نخست وزیر و سایر وزرای کابینه این کشور ملاقات و گفت و گو خواهد نمود. وی سپس به شهر بمبئی مرکز بزرگ و مهم اقتصادی هند سفر خواهد نمود و در این شهر با رهبران تجاری و اقتصادی هند ملاقات خواهد داشت.

رهبران تجاری فرانسه تمایل زیادی برای رشد صادرات محصولات خود به بازار بزرگ هند دارند. اولاند در این سفر مذاکرات سخت و فشرده ای برای امضای قرارداد 12 میلیارد دلاری نظامی با هند خواهد داشت و میخواهد 126 ففرایند هواپیمای جنگنده فرانسوی موسوم به رافائل را به هند بفروشد.

این جنگنده ها در تهاجم نظامی فرانسه در اقتصادی مورد استفاده قرار گرفته است و قابلیت های هسته ای نیز دارد و می تواند برای فرود بر روی ناوهای هواپیمابر، مورد استفاده قرار گیرد.

هند سال گذشته یک شرکت فرانسوی را برای تجهیز نیروی هوایی خود به جنگنده های جدید انتخاب کرد ولی دهلی نو اعلام نموده است، فرایند مذاکرات با فرانسه در این خصوص، کند و آرام بوده است.

پروژه مهم و بزرگ دیگری که قرار است مورد مذاکره مقام های دو کشور قرار گیرد، قرارداد شرکت آروای فرانسه برای احداث نیروگاه هسته ای 9900 مگاواتی در ایالت ماهاراشترا است .

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 678

به "سفر رئیس جمهور فرانسه به هند برای انعقاد قراردادهای تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس جمهور فرانسه به هند برای انعقاد قراردادهای تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید